Bloggtorka

Men det är nog många som har nu när det är sommar :)
 
Dagarna springer iväg här, med mycket jobb och inte jättemycket däremellan. Sigge börjar bli riktigt medveten om sin bakdel, och något han gärna praktiserar är att backa runt i fotposition. Det tycker han är JÄTTEkul, och jag likaså! Kanske inte skulle få några superpoäng på en lydnadstävling men varje lång vandring börjar med ett steg :)
 
Hade ju funderingar  om fästingmedel för ett tag sedan, och nu har båda hundarna haft Frontline i några veckor - med resultat över förväntan! Det är inte lika starkt som exempelvis scalibor och visst sätter det sig någon fästing ibland, men det blev jag varnad för innan. När jag tog på medlet på Sigge så flydde fästingarna i panik och har (peppar peppar) inte tagit en enda på ganska många dagar nu.
Går mycket borrelia i trakterna här, och det blir lite som att välja mellan pest eller kolera.. Men som sagt, tillochmed känsliga Rocky klarade medlen fint och det känns skönt att någon form av skydd på dem, även om det är ett gift.
 
Längtar hem till min unghundsgrupp och ser fram emot att få ta tag i träningen med er alla i höst!

Kommentarer
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Vi längtar efter er också! Kom hem!

Svar: <3
mittlivsomhund.blogg.se

2012-07-22 @ 22:40:12
URL: http://xn--cronebck-5za.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0