Veckan som gått

Dagarna går så fort nuförtiden och att sitta vid datorn har inte vart särskilt prioriterat. Fint väder har vi haft och jag och hundarna har utforskat en del småstigar i skogen för att Sigge ska få mer motion och bli snällare inne haha! Resultatet av detta vet jag inte hur bra det har vart för vi har slarvat med ensamhetsträningen. Vi har inte behövt lämna honom själv och då har det inte blivit av. Inte för att han har vart ledsen för det, men får inte låta det gå för lång tid!

Igår hade vännerna anordnat ett överraskningspartaj för mig då jag fyller år på måndag. Kanske blev det inte så mycket överraskning som de hade hoppats men efter en del krångel så hade vi en supertrevlig eftermiddag och kväll! Hundarna var givetvis med och Sigge skötte sig fint! Han kämpar verkligen med att inte explodera när han hälsar och det går väl sådär, men med ålder och visdom (och träning givetvis) så kommer det att ge sig fint :)

Träffade Ida och Pesto i veckan också, vilket Sigge tyckte var JÄTTEkul! Vi tränade lite först där Pesto fick visa hur det går till när man rundar koner på ett bra sätt (vilket Sigge verkade fatta där, men sen har det gått jätteknackigt) och sedan tog vi en promenad i skogen vilket Sigge verkligen verkligen verkligen måste öva på! Studsboll och jojo i kopplet då det är jättesvårt att gå promenad tillsammans med någon annan hund än storebror.
Så är det någon som känner sig manad att ta en koppelpromenad utan att leka så vore jag jätteglad!
Hade planerat en med Åsa i veckan men eftersom jag har minne som en guldfisk så glömde jag höra av mig... Gör gärna ett nytt försök framöver!

Skotträning hann vi också med i veckan, även om den var helt oplanerad. Vi åkte ut och skulle fixa lite ris till kompisens balkong nu när det snart är påsk och allt och då sköt de hejvilt en bit bort. Sigge hade verkligen inte tid att bry sig om triviala saker som skott och lekte på som om inget hade hänt. Duktiga, fina vovve!

Och nu har jag nästan bestämt mig, 1:a maj ska Sigge göra utställningsdebut! Ingen officiell tävling utan bara en möjlighet att få miljöträna och även få några ord om hur han ser ut. Kan bli kul tror jag! Arrangörerna har i anslutning till detta inofficiell agility också, så då kan både den store och den lille få sitt. Ska bara bestämma mig för om jag vågar eller inte haha!


Jag ÄLSKAR denna bilden! Sigge ser verkligen ut att skratta gott åt något och han ser för härlig ut!


Och såhär cool är man fast det skjuter stup i kvarten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0