Hipp hipp hurra

För idag fyller både matte och Sigge år/månad. Sigge blir hela 5 månader idag och jag har ju faktiskt haft honom LÄNGE nu!
Jag känner mer nu att vi faktiskt börjar känna varandra, men jag tycker att det har gått väldigt långsamt. Jag har nog förträngt hur lång tid det faktiskt tar att få ett band som det jag och Rocky har och inbillade mig nog att det skulle gå jättefort med en liten valp, men vi kämpar tappert på. Vi kommer ju givetvis framåt och bara idag så märkte jag en attitydskillnad när jag introducerade burken för honom.
Annars när jag försökt klicka in nya beteenden har han haft lätt att låsa sig och lägga sig platt och skälla på mig, men idag så testade han mer grejer och var mer fokuserad.

Sen är dagsformen väldigt svajig nuförtiden vilket man inte får glömma! Hans tänder hänger på trevkvart och han luktar lite halvskumt. Händer massor i munnen på honom och jag tror att det stundtals gör riktigt ont. Igår kampade vi och leksaken blev alldeles jätteblodig. Tycker synd om honom och ibland känns han lite ledsen.
Dreglar gör han också, något kopiöst. Det blir pölar på golvet efter honom och när han sover i mitt knä har jag alltid en blöt fläck på byxorna när han vaknat. Lille apan, hoppas det lugnar sig snart!

Imorgon ska han få träffa syrran och träna tillsammans, vilket han verkligen behöver! Mer störning åt Sigge!!! Hurra :D


Det är ett tag sedan han var såhär liten nu minsann! Tiden flyger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0