Sigge är friskförklarad!

"Jag har väntat så länge på just den här dan, och det är skönt att den äntligen kommer"
Ja Kentas sång sammanfattar ändå rätt bra hur det känns såhär ett par dagar efter att jag smält det! 
I lördags var vi nämligen hos Susanne på ProbonoK9 igen!
Jag var rätt så nervös ska erkännas. Jag har stirrat och stirrat och stirrat på Sigge det senaste. Han har haft mycket ryckningar under huden som visar sig vid beröring, men det har också vart enda som fångat min uppmärksamhet. Allt annat stirrande har bara lett till att jag liksom känt att jag inte kan hitta några fel på min hund. Han har känts stark, samlad och alldeles fenomenal i kroppen i övrigt. Därför var jag så nervös - tänk om jag var ute och cyklade fullständigt och min hund var mkt sämre än jag förstått? Att han inte alls var påväg tillbaka så bra som jag det senaste upplevt? Rörde han sig verkligen så bra som jag inbillade mig? 

Jag hade dock inget att oroa mig över - det var precis så bra som jag hoppades på! Sigge är kalasfin i kroppen och har musklat sig som en tok! Särskilt ryggen! Tänk att skritträning gör så oerhört mkt?! Jag kommer aldrig någonsin sluta skritta - det bygger mer än folk förstår! Visst kan han få lite maffigare skinkor, men Rom byggdes inte på en dag ;)

Nu får vi börja köra lite blåbärsagility och om några veckor ska vi sedan börja avancera så smått! I slutet på maj/början på juni är tanken att prova vingarna på tävlingsbanan igen. Iiiih!
Vi ska också fortsätta skritta (såklart), köra en del hoppteknik, intervallträning och börja cykla! Så smått även ta upp backträningen igen - han kommer hålla för belastningen!

Min hund är frisk, och däckkraschen i november lägger vi nu bakom oss! 
Hurra!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Grattis, bra jobbat, så skönt!

Minka skulle nog behöva skritträna, kan vi inte träffas nån dag för lite tips?

Svar: Tack snälla du! Jag träffas gärna och pratar skritt! Är kanske inte superkul träning i sig, men resultatet är utan tvekan det :-D
mittlivsomhund.blogg.se

2016-04-19 @ 20:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0