Ridhusträning - nästan disco!

För ett par år sedan hade vi ju som tradition att köra "fredagsdiscoagility" på fredagskvällarna från 21 till alltför sent, och i fredags körde vi på samma koncept, fast utan disco :P
 
Jag hade med båda hundarna - Rocky fick mest leka lite och Sigge skulle träna kontaktfältshinder. 
Lekandet med Rocky funkade i sisådär 1,5 varv innan jag fick känningar i benen. De håller inte på det underlaget utan benskydd, så jag vågade såklart inte springa mer. 
Jag hatar mina ben! Men på ett sätt kanske det inte gör så mkt att man inte klarar underlaget där - det är inge bra ändå! Man får försöka se det positivt!
 
Sigge fick träna kontaktfält, och gungan känns nu fint. Men han är en kille som gärna tummar på kriterierna så jag MÅSTE vara noga där, det kommer bita mig i baken annars!

Balansen fick jag bra tips av Emma - eftersom jag känner mig som Bambi på hal is med 2-2 blir jag lite pipplig och är med och petar för mkt! Bygg inte in beroende utan låt honom jobba på självständigt redan nu - inget att spara på!
Det ska jag verkligen ta fasta på, för det kommer vi fastna i annars! När vi tränar hemma är jag noga med att utmana och bygga eget driv, men så fort vi kom i närheten av en riktig balans är jag som förbytt och har glömt såväl tankar som plan :P 
Tur då att man har träningskompisar som påminner en och knuffar ut en lite utanför comfortzonen så man inte fastnar!
 
Summa sumarum - bra träning trots känningar i benen. Och att komma hem runt 23 och lortig ställa sig i duschen och bara vara nöjd - jag gillart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0