Önskar mig en balans i vardagsrummet

Alltså, jag HAR ju en egen balans, varför får inte den plats i lägenheten? Varför får man inte ha sakerna ifred så man kan ställa den lite fint utanför? Varför är det vinter och is ÖVERALLT så man ändå inte kan träna ordentligt?

Jag är ju lite som besatt av de där förbenade kontaktfälten - jag behöver bli färdig nu så jag kan släppa det här :P
Det fortsätter att få framåt, med båda hundarna, även om jag inser att Rocky antagligen kommer peka finger åt mig så fort han ser en balans :P
Sigge fortsätter med sin trevliga attityd och sin kämparglöd så idag råkade jag visst tappa leksak en bit framför lådan och sa sedan åt honom att ställa sig. Han försökte tjuva och leksaken försvann. Tänkte att det kanske var för svårt men provade ändå en gång till. Det gick långsamt och han tänkte så det knakade, MEN han satte det klockrent, och likaså båda påföljande gångerna efter! 
Det är ju liksom lite det jag kan göra här hemma nu. Befästa ordet och retas med störningar. Jag behöver en balans!
Och ett A-hinder.... 
Varför inte ett hus med en tomt på en gång! 
Och kanske ett jobb då...
Mkt man vill ha :P
 
Spårade med Line igår också. Jag fick äran att lägga alla fyra spåren, lite knivigt när man kom till stora ispartier men både jag och hundarna redde ut det haha!
Sigge klarade sitt spår fint! Han har lite bråttom, men han gör vad han ska och använder verkligen näsan!
Rocky verkade inte fatta något och glömde näsan lite hemma. Men tyckte nog ändå det var lite roligt, han är så söt när han försöker - svansen går oavbrutet!
Efter spårningen var tänkt att vi skulle åka till BK och träna lite jaktapportering och lydnad, men vädret pekade finger åt oss och vi var rätt kalla och frusna så vi kapitulerade och åkte hem istället - att mysa i sängen är väl inte heller fel va? :P
 
Update på Rocky är att han dricker mer som vanligt men ändå känns... Ja, liksom underlig.
Han är glad, pigg, äter, leker och härjar, men magkänslan säger ändå åt mig att vara på min vakt. 
Kanske är det hjärnspöken, kanske börjar dagen jag länge bävat för närma sig - kanske börjar Rocky bli gammal... 
Jag tänker inte måla faan på väggen och jag tänker inte oroa mig i onödan. Jag tänker njuta av min kompis och så länge han beter sig på ett friskt sätt (som han faktiskt gör nu) får jag nöja mig med ett vakande öga - magsår hjälper ingen av oss!
 
Inte mest optimala bilden, men när Rocky ligger och myser så myser han verkligen! Fina Rocky <3
 

Kommentarer
Postat av: Åsa o toktassarna

2+2 kan man träna lite varstans, stenar, stockar, trappor vad man kan hitta ute!

Svar: Absolut! Det försöker vi med, men det känns inte riktigt som det blir samma som en riktig balans - som han kört running på i några månader innan :P
mittlivsomhund.blogg.se

2015-01-19 @ 09:07:54
URL: http://www.toktassarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0