Skritt, skritt och åter skritt - samt att lära sig att stå ordentligt!

Vi skrittar vidare, varje dag, fram och tillbaka :P Sigge var så förbannad i början - det här med skritträning är ju något jag får erkänna att jag lite bagatelliserat liksom. Det är så mycket man inte vet att man inte vet - och vikten av att skritträna har jag inte fattat vidden av!
Sigge har dock börjat förstå vad det handlar om och accepterar den långsamma takten och börjar gå relativt balanserat nu, även om vi har en bit kvar. Det går att ha slakt koppel i perioder och det är lättare att kontrollera honom med enbart rösten nu, så det tar sig! :)
Vi ska egentligen även skritta över nedlagd stege också men nu när jag är tillfälligt i Linköping så har vi ingen tillgång till stege utan har utökat mängden skritt i skog istället. 


Vi har hoppat på Fanny Gotts onlinekurs "vinteragility" också. Första lektionen och redan där blev det skämskudde och aha-upplevelse. Insåg att Sigges hållning är så oerhört gräslig :P Kollar man hur han står rakt upp och ner på plan mark så är det inte mycket som är rätt där inte! Bara att börja jobba! Vi tragglar på för fullt här - Sigge tycker det är konstigt att jag håller på och flyttar omkring hans ben och han är lite obekväm i denna träning så har fått tips av Fanny hur jag ska gå vidare!


Det här är som sagt vintern vi ska stärka oss, ladda batterierna och bygga upp både mig och Sigge från grunden! Jag känner mig rätt så tillfreds med situationen och inte särskilt stressad! Även om det var fantastiskt inspirerande att se livesändningen från hundmässan i Stockholm idag :P
Att rätta till och grunda om nu - det vinner vi på sen! 
Då jäklar :)


Här är klipp på vad vi pysslar med nu - att stå, det är svårare än någon av oss trodde, och vi har mycket att lära oss :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0