Dagens chock

Jag satt här i eftermiddags och funderade och klurade kring 2014. Planen var att skriva ner lite tankar kring träningen och vart fokus skulle ligga 2014 för att nå vårt slutmål i framtiden.
Dock kom jag av mig på vägen.

Satt och klickade mig igenom de bloggar jag inte läst för dagen och en av de jag följer är såklart apportering till vardag och fest, en jättetrevlig sida med mycket matnyttigt kring apportering - givetvis med positiv förstärkning. 
Dagens inlägg handlade om de sista vinnarna i deras jätteroliga julkalender. 
Först började de med att dela ut lite specialpriser till fantastiska rim som deltagit i tävlingen, och jag sitter och fnissar, för det finns så mkt fantasi och kreativitet hos människor! Fyndiga som 17!

Sen står det:
Sist men absolut inte minst vill vi gratulera till vinnaren av lucka 24, en hel kurs,  inklusive mat och uppehälle, på vårt sommarläger: Hunden Sigge (med matte Lise-Lotte)

What? Jag gnuggar mig i ögonen och läser en gång till
Hunden Sigge (med matte Lise-Lotte)

DET ÄR JU JAG?!?!?!

Jag tror att jag skrek rakt ut och pappa och mamma som jag bor hos nu under jullovet undrade vad 17 som hade hänt.
"Vi... Vi... Vi vann tävlingen!"
Både pappa och mamma började skratta och gratulerade så hjärtligt medan jag fortfarande var i chock.
Jag vinner ju aldrig något? ALDRIG! Och definitivt inte såhär fina grejer för såna här fantastiska instruktörer!

Jag har fortfarande inte fattat att jag och Sigge ska få åka iväg på en sån här grej! Jag och Sigge, tillsammans och bara lära oss massa häftiga saker! Vilken möjlighet! Vilken chans! Det här med WT under 2014 kanske skulle ingå i målen ändå?

Övriga funderingar försvann med mina glädjerop, för ikväll har jag bara gått med ett leende på läpparna och skakat på huvudet - det känns konstigt! 
För er kanske det inte är så stor grej, men det är det bannemej för mig! 
Jag står här med en retriever som dag för dag visar att han har kvalitéer som skrämmer mig, då jag inte vet hur jag ska förvalta denna underbara hund, och nu får jag under fyra dagar möjlighet till en verktygslåda där jag kan höja och utveckla min fantastiska elefant även på det område han faktiskt har gener för! Hur coolt som helst!

Funderingarna för 2014 är varken bortglömda eller gömda för allmänheten, men ikväll tog detta av förklarliga skäl överhanden! 
Jag är så glad :D

Vilken kanonstart på det nya året!


Kommentarer
Postat av: Ida

Underbart Lise-Lotte!! Vilken grej!!

Svar: Ja eller hur?! Vet inte hur många gånger jag stannat upp och fnissat även idag - vilken GREJ!!
mittlivsomhund.blogg.se

2014-01-02 @ 14:17:21
URL: http://xn--cronebck-5za.se
Postat av: Åsa o toktassarna

Vad roligt! Får man läsa rimmet nånstans?

Svar: Jag är så jäkla dålig på att rimma så jag körde en vanlig motivering - men det verkade ju gått hem det med :)

Hej! Jag heter Sigge och är en tvåårig golden. Min matte säger att jag hela tiden vart lite sen i min utveckling och hon har mantrat att vi ska ta det lugnt så jag får växa till mig (vad 17 hon nu menar med det??)

Nu säger hon att jag har växt till mig och brukar krama om mig och säga att jag utvecklats till en fantastisk kille som har en underbar attityd i allt jag gör. Problemet är bara att jag är mattes första retriever (såklart, du skall inga andra retrievers hava jämte mig!) så hon vet inte riktigt hur hon ska förvalta mig när jag är så häftig. Hon talade om för mig att författarna till min favoritbok lottar ut en nybörjarkurs så denna skulle jag vilja vinna till mig och min matte så att vi kan ge oss in i jaktvärlden och ha fantastiskt roligt tillsammans!

Glada nyårspussar från Sigge
mittlivsomhund.blogg.se

2014-01-05 @ 20:38:36
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Åsa o toktassarna

Gulle!

2014-01-05 @ 22:00:06
URL: http://www.toktassarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0