Slalom, nybisklass och lite mera slalom

Idag är jag en dålig människa - jag "skolkar". Med två timmars sömn i ryggen kändes föreläsningar från 8-15 inte som någon bra idé och jag unnade mig själv att vara hemma idag och få ordning på det här stället!
 
I söndags var det både ridhusträning och nybörjarklass i Valla som gällde. Sigge fick givetvis följa med på träningen för att blåsa ur sig det värsta, och såklart öva på slalom. Minskade ner till 3 bågar och skratten haglade i ridhuset. Som den killen kör! Slalompinnarna flyger och han ger verkligen ALLT - det här underbara elefantslalomet börjar verkligen ta form! Tyckte han hade en extra växel i söndags, och så snabb har jag nog aldrig sett honom innan! Gåshuden på ryggen var ett faktum!
 
Skippade sista övningen för att hinna till Valla i tid, och banan var ösig och lätt med endast ett byte så det var bara att pinna på. De hade valt att slänga in ett däck på startsträckan, och liiiite knöt sig magen när jag tänkte på att Sigge inte sett ett däck sedan typ oktober förra året.
Sigge gillar inte sånt nonsens och visade som vanligt att jag inte behövde oroa mig, han låg som en pil genom däcket och det var bara att ösa på!
Problemet var att det var ett ösigt upplopp med flera hopphinder och ett långhopp --> inte en chans för mig att hänga med.
Det är då man får sota för att man inte befäst raksträckor och Sigge missade sista hindret för han undrade vart jag var och vände sig mot mig. En tredjeplats räckte det dock till, och Sigge fortsätter trivas på prispallen ;)

Detta ger såklart en sporre att få ordning på såna här grejer, och innan har jag inte tänkt längre än att "det får vi ta när hindren kommer ut till våren". Varför DÅ? Raksträckor går faktiskt att träna utan hinder! Perfekt ju! Så nu är det slut på fula upplopp!
 
Igår hyrde jag och Line ridhuset i Valla en timme för blandad lydnadsträning och slalomträning.
Sigge har aldrig kört slalom i Valla så jag valde att sätta på 6 bågar första skicket. Nu skakar ni väl på huvudet och säger att jag är för mesig igen, men det kändes bra i magen, och faktiskt så var jag duktig och plockade bågar för varje skick så sista skicken hade vi bara två bågar på! Sådså!
Sista skicken skulle jag dock väntat med, med facit i hand. Vi hade tränat fritt följ vilket Sigge fortfarande tycker är rätt klurigt, och han började bli trött så vi fick ett par fel i slalomet, men med en lättare ingång och massa pepp satte han det och vi avslutade passet!
 
Vi har i princip haft 100 % rätt hela vägen genom slalom sedan vi började med allén så det är väl dags att testa på att få lite fel också, man kan ju lära sig på det med tänker jag!
 
Ser verkligen fram emot debuten, och när andra svettas och säger "usch och blä, snart är det debut - jag vill kräkas" så kan jag inte sluta flina när jag tänker på att snart, snart, snart står jag och elefanten på startlinjen och springer för allt vad vi är värda, och vi kommer ha så fantastiskt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0