Jag ger upp!

Eller...?

Ena stunden gör jag det, i nästa gör jag det inte.
Vad kan hon mena nu?
 
Jo, givetvis den förbannade runningen. Den förbannde runningen som håller mig vaken om nätterna (!!!!) för att jag inte vet hur jag ska lösa det.
 
Vad är det som krånglar då? Nja, egentligen ingenting är väl det som är problemet - för jag har inte rätt material att träna på det, och tränar därför inte alls....
 
Vi har inte misslyckats, och de passen jag körde ordentligt i Vartofta gick super! Benen krånglade och träningen blev givetivis lidande. Jobbet tog mycket ork och tiden fanns då inte att bygga en egen balans. Så nu står jag här - med något jag gärna vill göra, men inte har möjlighet till. Att då ge upp något som man faktiskt egentligen inte misslyckats med - det suger, på ren svenska!

För det handlar inte om att Sigge inte har kroppen till det, det handlar inte om att jag inte är tränare nog att hänga i med rätt sorts kriterier, det handlar inte om att det var för tidskrävande, utan det handlar om att jag inte sitter på rätt resurser... Och det gör mig irriterad!
 
Ska jag erkänna mig besegrad och börja träna in 2-2, som jag iaf i dagsläget känner att jag aldrig kommer var riktigt nöjd med - det var ju inte det jag ville ha?!
Ska jag vänta till nästa vår och se till att bygga en balans innan sommarjobbet kommer igång, så jag har alla förutsättningar? Vad gör jag då fram tills dess? Tävlar hoppklass? Tränar enbart och startar först nästa höst när Sigge är nästan 3 år (känns inte heller bra)? Tränar 2-2 och lär om?
Ska jag, utan min faders vakande öga som jag såväl behöver för att inte tummen mitt i min hand ska ställa till det, helt enkelt åka och köpa virke och försöka smälla ihop en egen balans efter bästa förmåga?
Eller ska jag helt enkelt göra som jag gjorde igår - rycka på axlarna, sucka tungt och fråga mig själv - vad faan ska jag göra?
 
Om jag hade pengar....
 

Kommentarer
Postat av: Lydia

Måste du ha en komplett balans då? Bara längderna stämmer borde det väl räcka med enkla plankor som man kanske satt filt och träpinnar på. Men det kan ju inte krävas att bygga en komplett balans?

Svar: Jag har en nerfart hos mina föräldrar som funkar fint, den har jag fixat till kanterna på, den har rätt längd och den är klädd med dörrmattor från IKEA. Superbra blev den :)Problemet är sen att man måste höja successivt kanske 10 cm åt gången sen när man avancerar, och då blir det ju som att bygga en riktig balans ändå tänker jag.
mittlivsomhund.blogg.se

2013-09-28 @ 09:22:39
URL: http://lydiaodingo.wordoress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0