Att vara tänd på agility

Det är något som Sigge visat att han är nu. Jag som är stolt som en tupp över att jag har en tyst hund vid sidan av planen blev lite paff igår, när det var en viss röd liten sak som satt och skrek när jag körde med Rocky.. Vad 17 hände där?
När han fått blåsa ur lite så var han dock knäpptyst, men det här med att inte köra agility på ett tag och sen förvänta sig att Sigge ska vara helt tyst, det tyckte han var vansinne :P
 
Vi körde ganska kort igår, fokus låg på gunga och slalom och Sigge ägde! Slalom på BK har han ju visst bara kört en gång innan kom jag på när jag kom hem, men det var väl inga problem för slalomkungen? Första gången provade han om det var krypa under alla bågar på ena sidan som var grejen men sen körde han på. Och SOM han körde sen! Jennys bågar som man bara knäpper på - de flög, så det här med att fundera på när bågarna ska börja plockas behöver jag inte tänka på, Sigge fixar biffen själv :) Attityden var härlig och passet fantastiskt!
 
Gungan gick också fint, även om vi inte alltid kommer ihåg att man måste stanna och stå kvar vad än matte gör. Och matte är inte alltid så snäll. Att springa iväg skrikandes med en pipande boll i handen, och detta efter att inte har tränat gungan på ett par veckor - ja även detta var lite väl taskigt tyckte Sigge! Dock gick han bara på det en gång, och sen stod han som en staty tills jag skrek "kör".

Fantastiska lilla vovve så underbar du är!
 
Rocky fick också köra lite, även om jag är väldigt försiktig med honom nu när det är halare på planen. Han är ingen ungdom och jag vill inte göra sönder honom! Han var dock glad som få, och öste på bra med en härlig attityd, även om han efter lite uppehåll tenderar att ta rätt många hinder extra. Det är ju bäst att passa på - vem vet när man får hoppa nästa gång?
 
Nu åker hindren in och vintern är strax här. Hoppas den går fort, för nu suger det i tävlingstarmen! Förut var det läskigt, men det har ändrats och nu ser jag enbart fram emot att få ställa mig på startlinjen med Sigge. Hans attityd har helt och hållet smittat av sig, och vår premiär kommer vara fantastisk, oavsett resultat :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0