Träning på biltemas parkering

Idag skulle Line och Charlie träna på biltemas parkering klockan 18, och jag tyckte det var en kul idé att följa med. Visst, vatten över huvudet när vi inte kommit så långt, men vad 17, vi kunde ju träna kontakt och fokus ändå tänkte jag!
 
Vilket innebar att planen var att slita häcken av sig för att få Sigge att klara detta kriterie. Sigge visade dock direkt när han kom ut från bilen att det kriteriet faktiskt var för mesar - här skulle vi minsann träna på riktigt, och gick som en klocka! Piece of kaka hälsade Sigge! Vi har inte tränat ordentligt på några dagar, men detta verkar iaf i dagsläget tagga honom åt rätt håll och arbetsviljan sprutar ur öronen!
 
Vi följde faktiskt även med fram till ingången och körde en platsliggning precis utanför! Även detta klarade Sigge med bravur! Så idag är jag mäkta stolt över honom, och lydnaden har ännu en gång stigit lite i rang i mitt huvud - det är faktiskt jäkligt kul :D
 
Med Rocky körde jag mest lite trix, Vi körde en del från repertoaren han redan kan och koncentrerade oss på att genomföra dem tyst - vilket var nemas problemas! Idag låg även stort fokus på det trick han nyss fick lära sig - buga. Passet avslutades på bästa sätt med en hund som erbjöd frivilliga buganden fortare än jag hann mata godis, och han visade än en gång att även gammelman faktiskt tycker det är kul att lära sig, och vara med när vi tränar!
 
Energinivån hos mig är nu dubbelt mot vad det var innan jag åkte, hundträning är SÅ förbaskat ROLIGT!

Kommentarer
Postat av: Jenny, Sigge och Stoja

Ja, visst är det kul!
Träna på parkeringar är en bra idé, borde jag bli bättre på. Störningsträning överlag.

2013-03-29 @ 12:37:49
URL: http://jennyshorna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0