Nästan nollad på FredagsDiscoAgilityn

Igår var det dags för det som blivit veckans höjdpunkt för mig - fredagsdiscoagilityn!
Dock hjälpte jag en kompis att flytta på eftermiddagen och blev sen iväg så det ska medges att känslan inte var på sin absoluta topp när vi styrde kosan mot Valla. Hundarna visste ju dock precis vart vi skulle med packad väska en sen fredagskväll så jag hade dem som draghjälp hela vägen! Rocky gick till och med och flåsade och flinade halva vägen - förväntningarna var höga!
 
Tjejerna hade plockat fram en agilitybana, utan större svårigheter och fällor och fokus låg på att stärka självförtroendet och ösa ösa ösa!
Det tyckte jag minsann att jag och Rocky gjorde, och även om jag alltid lyckas få in ett par småmissar här och var så var känslan VERKLIGEN bra igår! Vi flöt och jag SPRANG! Inget flaxande, men ännu en sak har lagts till på min lista med förbättringar jag måste göra - att sänka handen! Att springa på banan och vifta med armarna så högt som jag gör finns ingen anledning till, så dom måste sänkas! Sen börjar det ändå arta sig tycker jag, vad tycker ni?
 
 
Rocky vet jag vart jag har, han är 8 år snart och där handlar det om tekniken hos mig, och när den brister så kommer Rocky och räddar upp. Sen kommer Sigge - en grön hund som inte lärt sig att matte är dålig handler och att han måste rädda upp situationen om det ska funka ;)
Skämt åsido, jag har MASSOR att jobba med, hindersug framförallt! Det syns så väl på filmen hur otydlig jag är och att jag måste skärpa mig rätt rejält, och det snart om jag inte ska förvirra honom fullständigt! Med bättre hindersug kan jag komma undan lite mer ;) Sedan har Rocky ett jättefint hindersug så jag har ju helt glömt hur det var i början! Sigge tycker iaf fortfarande att det är kul, och har inget emot att ta om när jag tabbar mig. Blir det bara vår någon gång så kommer det bli skillnad, det lovar jag er!
 

Kommentarer
Postat av: Line

Ni var jätteduktiga alla tre! :D

Svar: Tack <3
mittlivsomhund.blogg.se

2013-03-02 @ 15:02:26
URL: http://tokhundarna.wordpress.com
Postat av: Karin

Fina Sigge, Rocky och LL! Du är en sån positiv själ med dina hundar! Härligt tycker jag!

Svar: Aww, vad gullig du är Karin! Tack <3
mittlivsomhund.blogg.se

2013-03-02 @ 15:27:03
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Härligt Liselotte!! Jättefint! Snart har ni nollan, du och Rocky :) Precis som du säger så är det bara att sänka handen, hålla uppe handen lite längre och springa på så är ni där sen!

Svar: Ja nu jäklar! Nu SKA vi ha den! :D
mittlivsomhund.blogg.se

2013-03-03 @ 12:41:13
URL: http://xn--cronebck-5za.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0