Årets första bad

Idag var det då dags - badpremiären!
Tillochmed jag tog med mig badkläder, men vem 17 försöker jag lura? Inte kom jag i inte haha!
 
Sigge har ju tidigare vart skeptisk till vatten, så för ett tag sen köpte jag en vattenleksak som jag aldrig visat honom, utan den åkte fram första gången idag. Nya leksaker är ALLTID lajbans och Sigge kastade sig glatt i gång på gång. Kastade flera gånger ut såpass långt att han var tvungen att simma för att få den, och ja-a.... Vad ska man säga. Tekniken har viss förbättringspotential. Det skvätter mer än rör sig framåt, men han simmade och var inte rädd. När leksaken hade tagits bort simmade han till och med frivilligt lite lite grann, och jag bedömer nu att han är mycket mer glatt inställd till vatten jämfört med innan.

Rocky är precis som matte en badkruka, men att leka med Sigge och en leksak utan att han får vara med väcker svartsjukan och han gör VAD SOM HELST, bara han får leksaken. Så även Rocky har simmat lite grann idag, och verkade även han njuta av att svalka sig i värmen.

Efter badandet styrde vi kosan mot Söderköping och Smultronstället. Vilket bra ställe det ÄR! Vi kommer dit och blir bemötta hur trevligt som helst. De tänkte längre än näsan räckte och förklarade att någon hade tappat ett glas i ena änden av serveringen och ville inte riskera att något var kvar för hundarnas skull utan placerade oss på säkert avstånd! Är faktiskt inte alla som tänker på sånt, även om de säger att de har tillåtet för hundar!
Det första servitrisen frågade när vi skulle beställa var om hundarna fått vatten, och när de inte hade det så ursäktade hon sig och sa att våra beställningar faktiskt fick vänta lite - vatten till hundarna är lite viktigare! Jag gillar sånt, och åker gärna dit och äter alldeles för mycket glass!
Även hundarna fick varsin mjukglass. Rocky åt sin i en tugga i princip, men Sigge tar sin tid. Och ska man äta glass ska man göra det ordentligt - det vill säga som ett barn! Han hade glass på bröstet, på öronen, i pannan och över hela näsan när han var klar, men OJ så nöjd han var!
 
Snälla Ida fotade när vi badade och jag tar mig friheten att lägga ut ett par bilder här, jag måste ju ha bildbevis på att grabben simmade. Skäll på mig Ida, så tar jag bort dem, men dom var ju så fina! Tack!
 
Man ser nästan på plaskandet vilken förfinad teknik han besitter! ;)
 
Och när man badat MÅSTE man rejsa! Detta är ju verkligen en Siggebild!
 
Rocky, min vackra älskade Rocky!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0