Unghundsträning och egentid

Idag har jag fått tummen ur att träna Sigge på HU på förmiddagen tillsammans med några andra unghundar som också har lyxen att ha sina mattar hemma på dagen. Vi tränade lite tricks på övervåningen och Sigge skötte sig fint som vanligt! Men det där med att hålla sig borta från sin syster är förbaskat svårt!
 
Dagens uppenbarelse var också att jag slarvat lite med Sigge och egentid. Rocky försöker jag ha egentid med, men ju äldre Sigge blivit desto mindre har det tyvärr vart. Att Sigge skulle vara glad över egentid har jag egentligen inte reflekterat över särskilt mycket - han vet ju liksom inget annat än att dela mig med Rocky.
Dock märkte jag en helt annan attityd hos Sigge när han ensam fick följa med idag. Han dansade, busade och var alldeles alldeles överlycklig över att få åka någonstans själv med sin matte. Det här med egentid kanske är något jag borde bli mer nogrann med för båda hundarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0