Fredagsdiscoagility

Igårkväll fick jag en möjlighet att vara med tjejerna som gjort "vansinnesgrejen" att boka Vallas ridhus från 21.00 på fredagskvällen, och stämningen var skyhög! Partymusik och högtalare var med och när banan byggdes var det ingen som kunde hålla sig stilla utan hindren dansades ut. Nu när jag har två hundar måste jag gå banan och bestämma hur jag ska bete mig på två sätt. De är olika, kan olika mycket osv. Det är lite klurigt för mig, men väldigt nyttigt!
 
Först ut var Rocky. Han var som vanligt taggad och mitt mål var att nu jävlar nollar vi! Första halvan av banan kändes bra och det flöt på fint, sen kom slalomet. Jag och Rocky har haft problem med slalomet, och det funkar oftast väldigt dåligt. Inför slalomet igår saktade jag ner oerhört för att få honom att sänka farten och kolla vart han skulle, han var på väg in fel, men rättar till sig och kör så det ryker. Vi blev nog lika paffa båda två, och hamnade lite i otakt. Slutet krånglade för att jag var otydlig, och jag tror även att min dåliga kondition spelar in mycket - jag orkar helt enkelt inte med samma intensitet och det räcker Rocky direkt och det blir knas. Detta ska ju dock rådas bot på snart, då jag anmält mig till en "kom i form-kurs" för oss agilityförare på LBK! Spännande, men också väldigt otäckt haha!
 
 
Även Sigge fick ju vara med på discoagility, och han var taggad till tårna! När Rocky körde hörde jag någon som satt på läktaren och knorrade, men det var ju för att stackarn var bajsnödig. Efter att bestyren var avklarade satt han faktiskt i princip helt tyst :)
Mitt mål när jag gick in på banan var att klara fem hinder på raken utan att han exploderade.... Jag klarade två haha! Efter explosionen gick det dock super, och vi satte faktiskt 9 hinder på raken som mest. Så många har han aldrig tagit innan och han skötte sig superfint! Han suger på hinder och tycker det är kul att vara inne och leka med matte på banan! Han har ju precis fyllt 15 månader, och visst syns det på filmen att han är en barnrumpa fortfarande. Det är ben högt och lågt och allt är väldigt fladdrigt. Inte så konstigt med tanke på hur grön han är, och jag tror att detta kommer rätta till sig med stigande ålder och ökad erfarenhet. Drivet han har i starten gillar jag iaf, och detta har han utan att starterna är ostabila. Han sitter klistrad i marken! Fina, fina unghund!
Något som inte är lika fint är Rockys konstanta VRÅLANDE i bakgrunden, igår hörde jag det knappt för jag var hög på stämningen, men idag stör det mig som fasen! Finns det något man kan göra åt detta på gamla dar, eller är det bara att acceptera?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Ni var jätteduktig alla tre! Klart man får fladdra lite när man är en ung elefant. Det släpper när han lär känna sin kropp! Han är skitduktig! Rocky också!

2013-02-10 @ 17:59:25
URL: http://xn--cronebck-5za.se
Postat av: Anonym

Så snyggt! Vad duktiga ni är. :-) Förutom racet första gången så följer han dig riktigt fint, tycker jag! Sigge har inte tid att tänka på stil än. Han vet ju att "agility går på tid", som Bea brukar säga. ;-)

2013-02-13 @ 14:14:39
Postat av: Karin & Wilda

Äh, jag glömde ju fylla i att det var jag som skrev förra inlägget... Nu vet du i allafall!

2013-02-13 @ 14:16:17
URL: http://blogg.vargladjens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0