Träning, diarré och sommarjobb

Idag tog vi oss äntligen iväg till klubben utanför Falköping för lite träning. Satte upp en lite klurigare kombination med 4 hinder och en tunnel. Sigge och jag förstod inte riktigt varandra idag och han gjorde jäkligt klart för mig att det är dags att ta tag i livet nu om vi ska bli klara för debut någon gång!
 
Rocky däremot... Vilken klippa! Han gick så fint, så fint idag och jag log med hela ansiktet efter varje rep! Han sög på hinder, var tajt och fin och eftersom jag fortfarande fegar lite pga benen så blev det en del jäkligt långa skick - vilket han bara köpte med ett enormt fint driv! Min klippa! <3
 
Slalomträningen med Sigge står och trampar lite och dagen har ägnats åt problemlösning för att inte fastna i dåliga vanor. Har en plan nu och imorgon ska vi ändra lite rutiner etc för att se om vi kan få det att lossna innan det är dags att dra ihop lite till. Attityden, viljan och drivet är det däremot inget fel på och målbilden står fast!
 
Runningen går långsamt framåt den med, och det känns bra i magen! Har inte kommit så långt som jag önskade den här sommaren - som jag tidigare sagt, hur i hela friden orkar folk jobba och träna hund haha! Först nu börjar jag få till det bra, men då är ju sommaren snart slut, och någon hemmabyggd balans blev det inte den här gången.
 
Sigge har vart dålig i magen och stackarn har vart rätt så ynklig här ett par dagar, men med svält, risavkok och canikur så har han repat sig bra. Dock så kör han på i 300 precis som vanligt och allmäntillståndet har det inte vart något fel på - vilket resulterat i att han ser för bedrövlig ut! Det är helt galet vad ett par dagars diarré kan göra med en kropp! Nu göder vi oss lite försiktigt igen, och han ska nog snart vara sitt ståtliga jag igen!
 
I övrigt händer inte mycket mer än jobb, och jag trivs som fisken i vattnet och börjar bli lite deppig över att det snart är över. Arbetskamraterna är fantastiska, utmaningarna är väldigt självutvecklande och jag har ökat min självkänsla massor!  Vi har väldigt roligt på jobbet, och när något krånglar står vi i enad front och bara löser problemen på löpande band! Är så stolt över oss och det vi åstadkommit denna sommar!
 
Slalomet är mer än hälften så brett nu så det tar sig allt!
 
Och såhär kul kan man ha på jobbet när regnet öser ner!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0