Drunknar i lyckostunder från träningen

Idag var det återigen dags för ridhusträning. Jag har haft totalvila i två veckor pga bråkande benhinnor, men idag vågade jag mig på att springa lite. Ingen smärta varken under tiden eller efteråt - första lyckostunden!
 
Rocky var taggad till tänderna och hade så underbart fint tryck idag! Han var följsam och noggrann trots att det var ett tag sedan vi körde - lyckostund nummer två!
Slalomen satt som ett smäck alla gångerna och farten och attityden var superhärlig - lyckostund nummer tre!
Jag skötte handlingen helt okej och planerade och genomförde oftast på ett bra sätt - lyckostund nummer fyra!
 
Sigge var också dundertaggad och formligen exploderade ut ur buren när det var hans tur. Dock höll han sig hos mig och körde TILLSAMMANS med mig - lyckostund nummer fem!
Han hade dunderfin attityd och en vilja som sprutade ur öronen på honom - lyckostund nummer sex!
För första gången tog vi ett långhopp i rätt storlek (dvs large) och han flög över utan minsta tvekan. Det var riktiga jätteskutt och jag hade svårt att hålla mig för skratt - lyckostund nummer sex!
Han hade ett hindersug och en precis lagom självständighet idag, hindren togs utan tvekan och med mig på avstånd, gång på gång på gång - lyckostund nummer sju!
Han kunde svänga med fart och attityd och var styrbar och fin bara jag var tydlig - lyckostund nummer åtta!
 
Hela passet tillbringades med ett fånigt leende på läpparna och jag är SÅ nöjd med mina små stjärnor idag!
Lyckan är total :D
 
En annan sak som gör mig väldigt glad är att jag känner skillnad hos mig själv. I vinter har jag jobbat mycket med mig själv, både handlingsmässigt och mentalt. Jag har en annan inställning idag jämfört med förra vintern och jag är säkrare och gladare när det kommer till agilityn. Det har liksom lossnat och självkänslan är inte i botten utan faktiskt på väg upp! Jag KAN! Visst behöver jag träna mer, men jag är på en helt annan plats mentalt och det känns så underbart! Det blir inte rätt alla gånger, men så mycket som jag lärt mig!
Jag vågar fråga, jag vågar be om hjälp, jag vågar komma med förslag och jag vågar ta plats!

Idag är helt enkelt en jäkligt bra dag :D

Kommentarer
Postat av: Karin

Det är SÅ det ska kännas! Underbart!

2013-04-07 @ 17:51:43
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com
Postat av: Line

Härligt att det kändes så bra!!

2013-04-07 @ 18:19:23
URL: http://tokhundarna.wordpress.com
Postat av: Åsa o toktassarna

Härligt!

2013-04-07 @ 19:09:23
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Hedvig

Härligt att läsa!!

2013-04-10 @ 08:13:55
URL: http://trolleboll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0