Agilityn som försvann i fjärran

Ja lite så känns det nu, även om jag vet att jag är extra ledsen och gnällig idag.
 
Mina benhinnor har krånglat med mig ett tag nu som vissa av er vet, och idag var det dags för domen. Domen som blev precis så som jag var rädd för: total vila, knaprande av tabletter och en hel jäkla massa utgifter....
På en månad ska jag göra så lite som möjligt som innefattar stötar mot mina stackars benhinnor - vilket då givetvis innefattar agility. Det är svårt att försöka springa max utan att benen tar några stötar. Kan man rulla runt en bana? Cykla?
 
Givetvis är jag dramatisk och stortjöt när jag kom hem, men att snora i Fredriks tröja gör att livet känns lite lättare. Det är bara en månad som totalvilen egentligen gäller, men det är liksom sämsta månaden! I sommar kan jag inte tävla på grund av att jag jobbar de flesta helgerna, och då går jag inte heller några kurser.
Det är ju NU jag går en tävlingskurs, en kom-i-form-kurs och jag har lyckats få in iaf två tävlingar så att jag och Rocky får visa oss något på tävlingsbanorna... Jag skulle träna mer regelbundet nu när det äntligen gick, och jag skulle ha superroligt tillsammans med en stabil gamling och en galen unghund. -piiiip- det kan du glömma!
 
Kom-i-form-kursen måste jag låta bli, det förstår jag också, men tävlingskursen vägrar jag att missa! En sån chans missar man INTE! Köra jag mer eller mindre totalvila och fuskar -lite- på de gångerna som inte är instruktörsledda så borde jag klara att vara med! Två tävlingar.... Jag borde inte, men hur fasen klarar man att låta bli?
 
Vaderna är fullkomligt skrot, och dessutom snedbelastade till 1000. Fick massage, och de är så spända och fulla med knutor att jag inte visste om jag skulle skrika eller gråta! Det gjorde så vansinnigt ont! Men nu efteråt känns det skönt, så ordinationen är massage iaf en gång i veckan nu, tillsammans med stretch och övningar dagligen.
Vi mätte även vaderna och min högra vad är 1,5 cm större i omkrets än den vänstra - känns som det är rätt så jäkla mkt på en vad, som i sig inte ska vara så stor!
 
Jag vet ju att jag har bra läkekött, så sköter jag mig nu kommer det att bli bättre. Men den lilla ack så viktiga detaljen att sköta sig är SÅ svår att hålla sig till! Kanske skulle vara koppeltvång på mig ett tag framöver...

Kommentarer
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Det BLIR bra! Ta det tillräckligt lugnt bara ;)

2013-04-30 @ 07:31:14
URL: http://xn--cronebck-5za.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0