Slalomövning och krånglande opel

Igår styrde jag och Rocky kosan mot BK för en slalomövning som Emma hade med sig. Mycket klurande blev det, och som vanligt så fick jag göra om ett par gånger då jag tappade bort mig i min handling. Emma skrek på mig i farten och jag lyckades göra ett riktigt snyggt framförbyte i slalom, utan att Rocky tvekade en millimeter! :D
 
 
Övningen var dock svår och jag blev än en gång varse att jag MÅSTE jobba på min planering och min handling om jag ska komma någonstans! Det blir ju för faan synd om hundarna som kämpar på som idioter och jag visar galet... Kanske skulle man gå en renodlad handlingskurs för någon?
 
När det sedan var dags att åka hem vid 21.30 så gör jag den underbara upptäckten, i mörkret, att min bagagelucka strejkade. Varken med snälla ord eller våld gick det att få upp den, och min naturliga reaktion var som vanligt att svära en ramsa, få en puls på 150 och skrika högljutt.
Det är faktiskt skönt att vråla lite när man blir förbannad, inte för att det hjälper, utan för att det lättar på trycket fortare :P
 
Rocky fick alltså åka baksätet hem, och jag har ju ingen ro att vänta tills ljuset är med mig så när vi kom hem tog jag med mig de verktyg vi hade och möblerade om i bilen för att se om jag var händig.
Måste vart en spännande syn för mina grannar:
I skenet av lampan från ett cykelgarage trycker jag fram framsätena så långt det går,
fäller sätena,
skriker av skräck när jag ser all LORT som fanns därunder,
lyckas flytta fram buren tillräckligt för att få upp bakstycket på nackstöden,
klättrar in i bilen,
tappar skorna,
får bakstycket på buren i huvudet,
fastnar med foten,
skriker lite till,
klämmer mig in i den ena halvan av buren,
lyckas tråckla upp burdörren....
 
Bara för att inse att jag inte har verktyg hemma för att få loss panelen på bilen.
 
Dock så köpte jag torx på biltema idag och med lite smörja och snälla ord så funkar nu bagaget alldeles ypperligt igen :D
Så NU är jag nästan helt förberedd och sansad inför söndagen! DÅ ska jag ha fokus och min handling ska vara imponerande (hjärntvätt, jajjemänsan)!

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Haha!
Skulle du inte gå kursen för Stina? Det blir ju ren handling :)
Vi ses på söndag!

Svar: Haha jo det ska jag ju :D Haha vilket minne man har.... Tur att andra har koll åt mig :OJa det gör vi :D Är så kul att det är så många Linköpingsekipage!
mittlivsomhund.blogg.se

2012-09-15 @ 07:51:45
URL: http://trolleboll.com
Postat av: Karin & Maja

Ha, ha, din hjärntvätt måste fungerat bra, för det var ett fantastiskt hopplopp du gjorde igår! :-)

Svar: Tack så mycket! Det kändes super :D
mittlivsomhund.blogg.se

2012-09-17 @ 13:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0