"Alla vill ha förändring, men ingen vill förändras"

Och med detta sagt börjar jag imorgon med mental träning!
 
Kompisen utbildar sig till mentalcoach och jag har blivit lovad att få vara hennes försökskanin. Nu när jag faktiskt har bestämt mig för att satsa mer seriöst med Sigge så finns det mycket hos mig själv och annat runt omkring som behöver tränas på, och här kommer min vän att vara till stor hjälp!
Har fått mina första redskap och imorgon smäller det som sagt! Programmet börjar med fysisk avslappning och det är något jag tror att vi alla ofta får alldeles för lite av! Min kära sambo har lovat att vara med mig i det här så vi kan träna tillsammans. Detta känns väldigt bra, för det är svårt att avsätta tid och få ro i vår lilla lägenhet. Men är vi två känns det som att det kommer bli lättare :)
Efter x antal veckor är det sedan dags för mental avslappning och när jag lätt kan komma in i rätt stämning både fysiskt och mentalt så är det dags att fylla mitt mentala rum med målbilder.
 
Jag tror detta kan vara jättenyttigt och stärkande för mig, då jag lätt trycker ner mig själv när det kommer till hundträning. Jag är omgiven av så många duktiga människor som tränar hund och vissa gånger blir jag grön av avund och vill inte ens ta med min hund för jag funderar alldeles för mycket på vad andra ska tänka om mig och mina kunskaper.
 
Det må vara så att jag inte har hållt på med agility (eller hundträning öht för den delen) så länge, men vi har ganska roligt och lär oss åtminstonde en del på vägen :P
Med Sigge blir det dock större fokus och nog 17 ska jag få ordning på kroppen och knoppen så vi kan nå mitt mål!

Kommentarer
Postat av: Åsa o toktassarna

jag tror verklgien på att alla är så upptagna med sina egna tankar och hundar så man inte alls tänker på andra... Fast jag kan åxå få de där känslorna ibland...

2012-09-30 @ 19:46:18
URL: http://www.toktassarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0