Unghundsträning med pirr i magen!

Vilket LYCKOPILLER han är den där lille fjärten! Han växer och växer i mina ögon och idag är jag stolt så jag spricker!
 
Jag har vart sjuk i närmare en vecka och jag är tyvärr som en karl när jag blir sjuk - gnäller, snörvlar och orkar inte göra NÅGONTING! Hundarna tycker det är supertråkigt men jaja, vad gör man inte... Det är bäst att pyssla om matte och ligga och mysa med henne i sängen så blir nog allt bra!

Så idag, var krafterna äntligen hyfsat tillbaka. På lunchen tog vi en promenad med Karin, och Sigge försökte bara mörda Ruh en gång, och Nanny blev inte omkullvält en enda gång. Trots att Sigge inte fått någon vettig stimulans på några dagar så var han (hyfsat) lyhörd och kontaktsökande och klarade fint att vara lös!
 
På eftermiddagen åkte jag med Charlie och Ida till BK för lite unghundsträning och Sigge var en FRÖJD att träna med! Lyhörd och taggad, och däremellan lugn som en filbunke! Att sitta lös trots att andra kör agility och springer genom tunnlar är nemas problemas säger Sigge!
Att kasta ut externbelöningen innan vi kör är heller inga problem, han tjuvar inte!
Att börja jobba med ett staket gick super varenda gång (utom en). Idag var staketet såpass "mjukt" att han kunde hålla en rak linje genom, och den gick FORT! Han kommer få ett underbart driv om han fortsätter såhär!
 
Sen kom eldprovet! Ida hjälpte Charlie med korvbelöning till Marshall vilket Pesto tyckte var oerhört hemskt och han uttryckte sitt missnöje! Jag gick och fjäskade lite med Pesto och tänkte faktiskt inte ens på att Sigge fortfarande var lös. Så där sitter jag på huk och matar en annan hund med godis, kanonkulan kör agility så det ryker, och vad gör Sigge? Sitter på bordet och väntar på att matte ska komma tillbaka! Rörde inte en fena, sa inte ett ljud, han vara bara totalt jäkla underbar!
Och än en gång vill jag då påpeka att jag vart en dålig matte hela veckan så vad som hade vart mer "normalt" var en totalt galen hund som exploderade och skulle vara med överallt. Särskilt när man bara är 11 månader! Men inte Sigge!

VILKEN HUND JAG FÅTT! Tack Karin och Mickis! Han är fantastisk och en enorm glädjespridare!
 
 
 
En fantastisk hund får tyvärr stå ut med en mindre glamourös matte... Sånt är livet!

Kommentarer
Postat av: Charlie

Jag blev riktigt imponerad av hur duktig han är på passivitet. Dutti Siggis! Och duktig LL som tränat honom ;)

Svar: Tack Charlie! Det värmer att höra <3
mittlivsomhund.blogg.se

2012-10-19 @ 06:23:40
Postat av: Lydia

Vad fin han är. Det finns inget som en Golden som sitter och sover medan alla andra är toktaggade och sen när det väl är dags springer som en kanonkula. :)

Svar: Tack! Jag kan inte annat än hålla med! Jag är djupt imponerad över hans av/på-knapp för den finns där så naturligt, och visserligen fick man jobba på en del när han var yngre, men ju äldre han blivit desto mer naturligt har det kommit :)
mittlivsomhund.blogg.se

2012-11-10 @ 08:16:20
URL: http://lydiaodingo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0