Kurs för Stina Mattsson

Igår var det då dags - kursen för Stina som jag sett fram emot så länge.
Rocky förstod ju så fort vi svängde in på klubben vad det var dags för och det gnisslade en hel del av förväntan från bagaget :)
 
Kommer göra ett mer ingående inlägg om denna kursen senare, då jag fått alla filmer och känner att jag har mer tid, för det var många intryck och mycket att tänka på!

Men ojojoj vilken fantastisk tränare Stina var! Så lätt att ha att göra med, så pedagogisk och så underbar!
Även om jag kommer där som relativ nybörjare med en dessutom gammal hund som inte har chans till någon vidare karriär så tog hon oss under sina vingar och slet hårt med oss! Visst är man lite orolig att man ska bli tittad snett på och att folk ska undra varför man sliter med en gammal hund, men inte Stina!
Framförallt så visade hon mig hur mkt Rocky faktiskt kan (vem fasen har lärt honom det?) bara jag VÅGAR, och tänker mig för så jag faktiskt har en vettig tajming! Tajming är A och O, och iom att Rocky inte är supersnabb finns det med perfekt tajming tid för mig att krångla med mina dumheter eftersom jag då hinner med det!
 
Vilken dag! Vilken lycka! Vilken tränare! Vilken hund jag har!
...och vilken förbaskad träningsvärk... De flesta musklerna ömmar idag vill jag lova :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0