Hipp hipp hurra

på Sigges 11-månadersdag :D
 
Dagen till ära så tog jag mig ÄNTLIGEN i kragen och åkte ut till klubben med BÅDA hundarna. Ja, jag vet att jag är seg, men jag har inte velat att storebror smittar lillfjärt med en massa dumheter. Men idag var alltså premiären och jag får allt medge att det gick riktigt bra!
Började med en promenad där Sigge faktiskt skötte sig riktigt bra! Det är ju så SVÅRT att gå vettigt i koppel med andra hundar man inte känner så bra!
Sen tränade jag dem i omgångar med bara ett par hinder vardera. Sigge fick träna på att ligga still och tyst medan Rocky tog Sigges favorithinder - tunneln, och det fick faktiskt riktigt bra!
Sigge fick träna på raksträckor och nu börjar han förstå konceptet "FRAM" och kör som en tok!
Och ibland blir man lite för upphetsad och vet inte riktigt vad man gör säger Sigge och skäms lite för att han bitit matte i handen så att den är alldeles svullen och ond!
 
När vi sedan byggde upp banan som gamlingarna skulle köra tyckte Sigge det blev lite väl konstigt - varför sätter matte mig ÄNDA HÄR BORTA?? Han ljudade några gånger men var tyst när jag sa till honom! Duktiga pojke!
 
Dags för uppvärmningsrunda nummer två och då var det mycket MYCKET svårare att bete sig i kopplet för det sprang minsann två snygga pojkar en bit framför Sigge som han inte kände!
Detta är något som måste jobbas på men får ta det mer succesivt för detta var lite övermäktigt för honom kände jag :P
Men när Rocky ballade ur på Monster så stod Sigge lugnt och fins bredvid och undrade varför i hela friden det var sånt liv för? Är vi inte alla kompisar frågade han försynt?
 
När de andra körde bana så fick Rocky sitta så långt bort från Sigge och mig som möjligt och gapa bäst han ville. Det är liksom ingen idé att försöka få honom att hålla tyst, det är för sent för det. Jag blir bara irriterad och det hjälper ingen. Sigge fick vara med mig och de tysta hundarna och skötte sig fortfarande väldigt bra. Ett par ljudanden men det var mest för att hänga på de andra när de hetsade upp sig.

När det var dags för Rocky att köra banan så fick Sigge vara med tant Ida, som han är störtkär i för hon hade minsann JÄTTEgott godis! Inte ett pip hörde jag från honom och han skötte sig riktigt bra, så nu kan jag nog börja våga åka och träna med båda någon mer gång :P
 
Tack för en mysig kväll på klubben säger både jag och hundarna (Sigge har totaldäckat :P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0