Vaccinering, gigantiska hundar och testikelkläm

Eftersom Sigges matte trodde att ettårsvaccineringen skulle ske ett år efter förra sprutan så blev det lite förskjutet, men som tur är så har uppfödare Karin ordning på grejerna och påminde, så idag blev det gjort.
 
Orolig och nervös får jag medge att jag var, även om förra gången gick bra, för inte vågar man väl vara säker? Jag åkte som förra gången till Er veterinär i Johannelund, för han vet ju hur hispig jag blev efter 12-veckorsincidenten och lovade att jag kunde få stanna en stund tills faran var över. Sagt och gjort, planen var att vi skulle övervaka Sigge i en halvtimme, och två timmar senare åkte jag därifrån. Det var absolut ingen fara med Sigge, men det fanns mkt att prata om och tiden rann iväg :P

Båda hundarna vägdes, med blandade känslor. Rocky har gått ner och väger nu ungefär 31 kg (hurra!) och Sigge vägde idag 31,7 kg (vad i hela friden??!!!). Här trodde jag att jag köpte mig en nätt jaktgolden, och fick en dunderklump på halsen. Vad hände där Karin? ;)
 
Även Sigges testiklar kändes igenom och veterinären tyckte att de kändes normala. Den testikel där ingen bitestikel känns har antagligen bara inte mognat än. Han trodde inte att den hade roterat 180 grader, vilket jag var rädd för, så det var ju skönt att höra.
 
Sigge delar inte uppfattningen som många andra hundar har om att veterinären är en ond varelse som man helst inte vill åka till. Han dundrar in med en flin på läpparna och vet att om man flyger på och pussar på veterinären så får man godis i massor. Sen tar det en liten stund och veterinären slänger ut en hög med godis på golvet så man kan leka dammsugare, livet blir ju knappast bättre! Att man får en spruta i nacken under tiden som man dammsuger märker man ju inte ens, så åka till veterinären skulle Sigge kunna göra vareviga dag :P

Rocky var måttligt imponerad och satt mest hos mig och undrade när dom där puckona skulle sluta leka på golvet så vi kunde åka hem, för Rocky lurar man minsann inte! Jag vet nog vad det här är för ställe, sa han! Inte ens godis blidkade honom fullt ut, men jaja, att sitta här en stund kanske inte var så hemskt ändå.
 
Har även inhandlat en bräda idag, 30 cm bred och 2,5 meter lång. Spännande att se hur vi kommer klara upp detta.... Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Karin & Wilda

Ha, ha, vi kom visst dit två minuter efter att ni åkt. :-) Den lilla chihuahuavalpen tittade förskräckt på ännu ett monster. Vi blev kvar där till kvart över åtta... Och vi skulle bara visa upp Wildas tass! (som helt klart är på bättringsväg, men mer antibiotika får hon allt äta.) Det var det där med mycket att prata om. :-)
Ja, hur kunde de bli så stora? Det undrar jag också...

Svar: Haha det kanske var lika bra att vi hann åka innan ni kom, annars hade nog Fredrik trott att jag rymt hemifrån eller ngt :PSkönt att tassen är på bättringsvägen! Sigge längtar efter att få träna och busa med syrran nämligen ;)
För hon är en sån hund som verkligen kan ta att nästan 32 kg elefant kommer dundrande i full fart och leker :P
mittlivsomhund.blogg.se

2012-11-21 @ 11:11:29
URL: http://blogg.vargladjens.se
Postat av: Ida

haha! Jösses vad stor han är! Jag brukar få höra att Kezo är riktigt stor när jag är ute och far och han väger nätta 26 kg ;)

2012-11-21 @ 20:56:12
URL: http://xn--cronebck-5za.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0