Sigge fyller stor kille

För ett år sedan vid den här tiden gick jag förväntansfullt och väntade på samtal eller sms från min kära uppfödare. Hon hade lovat att höra av sig så fort något hände, och vi hade pratat dagen innan om att det verkade vara väldigt väldigt nära.
 
Jag hade länge pratat och tänkt högt om att det var dags att skaffa hund nummer två, för jag ville gärna ha en innan Rocky blev för gammal - han måste ju ha ork med en liten skit, och förmågan att hjälpa till med uppfostran.
Men vad skulle man ha för ras? Något som gick att köra agility med, som gillade att jobba, men som inte var arbetsnarkoman. En härlig familjemedlem och en kompis för livet.
Gick en kurs för Åsa och Bea, funderade högt inför dom, och sen kom dom på det! Karin och Mickis skulle ju ha valpar efter Maja! Kunde inte det vara något?
En golden hade tankarna aldrig fastnat på öht, och man ser ju inte alltid skogen för alla träd. Maja hade jag ju gått kurser tillsammans med och alltid tittat lite extra på eftersom hon hade sån härlig attityd och utstrålning! Sen var hon ju också av jaktmodellen också, vilket gynnar mig som vill ha hane och promt ska köra agility!

Tankarna gick och det nervösa samtalet när jag skulle överlägga med min far kom. Han är jägare, och jag är hela min uppväxt uppfostrad med att jakthundar ska vara hos jägare - punkt! Är det då så smart att skaffa en jakthund? Ville jag jaga ngt?
Pappa var positiv och fördelarna med att ha en jägare i familjen framträdde mer och mer - Sigge (som jag redan bestämt att han skulle heta) kunde få jaga riktigt vilt utan att jag behövde hålla i bössan! Super!
 
Så kom dom där funderingarna på hur fasen jag skulle finansiera den här galenskapen... Visst, som student har man råd att hålla två hundar, men inköpet fick mig att gå på knäna. Många funderingar, samtal med uppfödaren, samtal med Fredrik, samtal med föräldrarna. Ångest, velande och snurrande tankar.
Hur skulle jag klara av skolan? En valp kan man ju inte lämna hursomhelst! Diskuterade med både kommande examinatorer och klasskamrater, mer ångest. Klarar jag verkligen detta eller kommer jag få en förstörd hund för att jag kastar mig in i något?

På kvällen den 2:e november fick jag så ett efterlängtat sms av Karin - första valpen född. En stor hane, var det Sigge månntro?
 
Funderade ett tag till, men sen bet jag ihop och bestämde mig! Vågar man inget så vinner man inget, och en hund ville jag ju ha! Då var det ju bara att se till att lösa det!
 
Och en liten Sigge blev det! En oerhört vacker varelse, som lärt mig massor om hundar, träning och livet i allmänhet!
Men utan min familj, förstående sambo, stöttande uppfödare, peppande vänner, pusslande klasskamrater och förstående examinatorer hade detta aldrig fungerat, så jag är er evigt tacksamma!
För tack vare alla som hjälpt mig på vägen så låg jag imorse sked med en fantastisk liten varelse, som älskar hela världen och livet och berikar varje dag för dem som kommer i hans väg!
 
 
Älskade lilla Sigge, grattis på din ettårsdag <3
 
På ett år hinner det hända MASSOR, och det är så mkt jag skulle vilja visa. Ingen skulle orka titta på det men här kommer iaf ett litet axplock av bilder från Sigges uppväxt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Grattis Sigge på födelsedagen! Må du glädja din matte varje dag i många många år framöver!

2012-11-02 @ 07:45:50
URL: http://cickan.wordpress.com
Postat av: Maja & Wilda

Hurra för oss! Idag blir vi stora, faktiskt! Hoppas jag snart får tugga på dig igen, brorsan!

Stora! Ha, tro det den som vill. Ni är allt små valpar fortfarande, hälsar mamma Maja. Fast ni börjar faktiskt arta er lite... :-) Matte har förresten sagt att hon ska gratta er på sin blogg senare idag. Hon hälsar att det är ett fantastikt roligt bildspel!

2012-11-02 @ 10:15:18
URL: http://blogg.vargladjens.se
Postat av: Åsa o toktassarna

Åh, det är så kul att det blev en Majabebis för dig!

2012-11-02 @ 20:17:57
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Hedvig

Ett stort GRATTIS till Sigge önskar Troll och Monster!!

2012-11-02 @ 22:40:42
URL: http://trolleboll.com
Postat av: Ida

Grattis i efterskott Sigge!! Pesto hälsar att man är stooooor när man fyllt ett!

2012-11-06 @ 21:55:43
URL: http://xn--cronebck-5za.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0