Sigge da man

Vilken jäkla hund jag har fått! Helt sanslöst! Han är galet duktig för att vara så ung!

När vi var ute och kissade förut så var Sigge lös som vanligt. Vi får syn på en liten cockervalp som ligger och myser i gräset och när denne får syn på oss så blir den GALEN! Det springer ju en potentiell kompis 4 meter bort liksom.
Som sagt, bara 4 meter bort vill jag poängtera! Sigge ville så gärna dit och leka men när jag sa att han inte fick med ett lugnt och sansat "a-ah" så sprang han vidare och grejade med sitt och försökte inte en enda gång ifrågasätta det jag sa! Valpen fortsatte vara tokig men eftersom Sigge inte fick fortsatte han med sitt utan att ägna valpen med en blick. SUPERhund!
Rocky som är sju ÅR hade haft svårt att ta detta och hade antagligen misslyckats. Det som är härligast är att jag i princip aldrig har behövt höja rösten åt lillskiten så den dagen han börjar testa och jag måste höja rösten lite så kanske det räcker. Jag håller tummarna :D

Nästa steg är att få detta att funka även utanför våra kvarter här, exempelvis på klubben. Det är inte lika lätt men Rom byggdes inte heller på en dag! Vi har ju bevisligen potential tänker jag :P


Han är superduktig i de flesta lägen men det där med att fastna på kort....

Kommentarer
Postat av: Emma och Loke

Vad duktig han är!! duktigt att han lyssnar så! =)



sv: Ja de tär väl lite tråkigt, men å andra sidan så vet jag inte vad jag tänkte på när jag bokade in agilityn i vår för jag hade redan för mkt kurser så har ärligt tappat suget på mkt tyvärr. Så att upplägget inte är hundra gör mig inte så mkt. Vi är la inga roliga kursdeltagare som inte tränar ändå ;) haha

2012-05-17 @ 19:37:23
URL: http://emmaoloke.com
Postat av: Cecilia

Hej! Tack för din kommentar i min blogg och grattis till ditt rasval och underbara hund! Sigge verkar vara en härlig och följsam kille, en sån härlig känsla när det verkligen stämmer med vardagslydnaden :)

2012-05-17 @ 22:07:51
URL: http://cickan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0