Härliga söndag!

Nu har det vänt! Mitt dåliga humör som hållt i sig i flera dagar har äntligen släppt! Redan igår kväll släppte det och kvällen (natten) tillbingades tokdansandes med hundarna till Mora Träsk, nej jag var inte full - bara trött :P

Förmiddagen tillbringades med Rocky på LBK med att tejpa hinder och spreja kontaktfält. Blev riktigt tjusigt och det enda som är kvar är det sista på A-hindret. Sedan tog vi med alla hundar på en promenad i skogen. Typ 10 lösa hundar i skogen som förnöjsamt strosar och har det härligt, inget gruff och inget bråk, bara lite flörtande :P
När vi kom tillbaka ställde jag upp starten på den klass2-banan som jag var så sur på i torsdags och givetvis så satt den fint idag. Typiskt. Kan man inte få köra samma bana flera gånger även på tävling, skulle ha så mycket större chans till placering då haha!

Nu under eftermiddagen tog jag med Sigge bort till Karin och Wilda för lite störningsträning och promenad. Sigge har haft mer eller mindre total träningsvila i veckan på grund av munnen och tyckte därför att jag var riktigt intressant idag och skötte sig över förväntan! Stolt var jag (och det är inte så ofta man är det när Sigge har störning :P)
Vi övade både passivitet när den andre tränade, lite trix, "gå nära" och att runda pinne. Sigge skötte sig galant även "nära" är väldigt svårt då det säkert finns mycket roligt man kan hitta på marken. Med ost som belöning ökar iaf motivationen och jag slapp stå och skämmas för att hunden tycker att löv är mer intressanta än matte :P
Wilda apporterade ett par dummies också medans Sigge fick passivitetsträna och även detta skötte han fint!

Enda molnet på himlen idag var att Sigge hoppade i en pöl utan att veta hur djup den var och såg i princip ut som han skulle drunkna. Hoppade bara i med framänden och stod alltså snett ner i vattnet vilket resulterade i att huvudet hade svårt att hållas över ytan. Både jag och han blev lite rädda, jag försökte att inte visa något men han kände säkert. Sen var han lite nojig och ville inte gärna gå i. Detta är andra gången han gör så, så i fortsättningen får det nog endast bli bad med restriktioner tills han vet vad det är och att det kan vara djupt. I sommar får badkrukan (jag) se till att bada ordentligt så jag får lära honom att det går att ha kul i vatten, för inte går det ha en retriever som är rädd för vatten!

Kvällen blir nu lugn och jag laddar för helvetesveckan som kommer. Är så  mycket som ska göras innan första deadline på examensarbetet så det kommer bli långa dagar och kvällar....
Jag längtar efter sommarlov men nu känns det inte så avlägset längre när man går ut i det vackra vädret och känner hur solen värmer och allt grönt luktar. Då blir livet genast lite lättare!

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, vad trevligt vi hade idag!

2012-05-06 @ 19:00:21
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0