Fredag

Fredagen blev en bättre dag än torsdagen, även om inte heller denna dag blev som det var planerat (blir det någonsin det?)

Igår var jag och Rocky på veckans bana, vilket jag ångrar djupt haha! Jag hade vart på lite sämre humör hela dagen men kände mig inte opepp på att träna, så vi åkte. Väl där så gick allt åt skogen. Rocky försökte verkligen att ha överseende med mattes obefintliga handling men det gick ju inte. Banan var för svår för att han skulle klura ut den på egen hand, och min kropp och mitt sinne verkade befinna sig i olika galaxer. Jag visade helt galet och Rocky var mer än lovligt irriterad på mig. Detta förstörde hela min kväll och jag satt hemma i soffan och surade. Handling är SVÅRT och jag har så galet dålig kroppskontroll så fort det blir lite fart, kan man träna upp det på något vis?

Idag var som sagt en bättre dag och under skogspromenaden stod Sigge och hoppade jämfota i en lerpöl vilket resulterade i kolsvart men väldigt glad hund. Lovade då honom att vi skulle bada en sväng på kvällen men tiden sprang (som vanligt) iväg och vi får göra ett nytt försök imorgon.

Köpte mig ett hopphinder på Rusta så nu äntligen kan vi komma igång och öva på läxan ordentligt som vi fick av Emmeli. Behövs verkligen och jag kommer nog få slita, för Sigge lever även han i en annan galax (är det samma som min hjärna är i kanske? Ta med den hem isf Sigge!). Disträ är hans andranamn och nu börjar det nog spöka lite hormoner i kroppen på honom. Han har inte börjat lyfta på benet än, men det kommer nog snart för nu har han börjat skvätta mer ute. En kiss räcker minsann inte!

Den mer disträ sidan har även resulterat i att matkulor som godis inte duger längre.. Ost, morötter och korv går hem ganska bra men har inte hittat den där superjackpotten än.

Munnen läker fint och gluggen är faktiskt ganska söt. Den permanenttand som kommer i gommen har redan på dessa få dagar börjat flytta sig framåt så förhoppningsvis får han inget skönhetsfel som vuxen. Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0