Agilityläxa

Har funderat på varför läxan vi fick av Emmelie inte fungerat för mig och Sigge. Har flera gånger tränat tillsammans med Karin och Wilda, och varenda gång har Sigge sett ut som ett levande frågetecken. De första gångerna vi tränade det fungerade det ok, sen har det bara blivit sämre.

Idag tyckte jag att han vart "sjukskriven" från magen tillräckligt och tog ut honom för att prova. Hade proppat på mig varenda leksak jag kunde tänka mig för att se om motivationen kunde höjas, och det gjorde den bannemej :D
Han är trots allt en apportör, och dom hämtar saker... Han gillar att kampa men att få jaga en boll ÄR roligare. Tennisbollen vågar jag inte använda förrän jag skaffat modell större, för det ska vara något som gärna studsar lite förstod jag på honom.

Rockys gamla kong med snöre var något som var galet kul och värt att jobba för och den här gången tänkte han efter och tog egna initiativ! Det värmde att se! Då finns det hopp även för oss :P

Ett par gånger till hinner jag träna innan tisdag och kanske var det ikväll det lossnade. Vi håller tummarna för det!

Kommentarer
Postat av: Nathalie och Ayax

Hängerinte exakt med på vad läxan är, men Ayax favoritleksaker är: 1) valpkong utan snöre: tuggbar, studsar åt alla håll 2) orka boll: som en tennisboll i stl, studsar superbra, väääldigt tuggbar och flyter. Nästa gång ska jag införskaffa en nätboll och en everlasting funboll modell större så man kan kampa med den också! ;)

2012-05-27 @ 12:22:23
URL: http://nathaslillafina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0