Freestyle

Idag var jag och Rocky på första tillfället på nybörjarkursen i freestyle. Rocky sken som en sol när vi åkte därifrån! Inte nog med att man fick ha matte ifred, man fick en sjujäkla massa korv också! Det var riktigt mysigt och jag tror att detta är precis vad jag och gammelgubben behöver!
Tricksen vi börjar med ska vi sedan ta med oss hem till lilleman så han får lite att bita i.... Förutom mina kollegieblock :P

Att träna med en liten valp är fantastiskt kul, men det är det speciell känsla att göra något nytt med herrn i huset! Vi har ju några år på nacken nu och kommunicerar på ett annorlunda sätt! Hela mitt hjärta fylls med värme när jag tänker på honom och allt kul vi vart med om genom åren!
Att han också var ligist första året jag hade honom har jag förträngt idag, han är fantastisk och jag kommer aldrig att få en hund som honom igen! Snart fyller han sju och jag hoppas på många friska år till!


<333


Kommentarer
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Det är härligt med egentid med grabbarna!



Man får aldrig en likadan hund igen.. Det gäller nog alla hundar man har fast på olika sätt.. Min förra tik var en sån där ones in a lifetime hund. Men det är ju Kezo också! Pesto blir det nog han med när han fått mogna lite.. Det den enda hunden saknar, ser man till att få hos nästa hund.. Men så saknar den något annat, som man söker i hund nummer tre.. haha! Det finns nog ingen perfekt hund dessvärre =)



Var freestylekursen bra då?

2012-03-13 @ 05:23:55
URL: http://cronebäck.se
Postat av: Emma

Gud vad kul! Jag fick gå på C's freestylekurs precis efter, synd att vi missade varandra. Jag fick tips på en massa trix så nu är det bara att vänta på att flocken kommer hem från Gbg. :)



/E

2012-03-13 @ 07:10:22
URL: http://trassladsvans.wordpress.com
Postat av: LL Rocky & Sigge

Freestylekursen var riktigt rolig! Man samarbetar ju verkligen med hunden och baserat på vad den hittar på så bygger man utifrån det. Gillar att det inte finns några rätt och fel och att ett visst moment MÅSTE se ut på ett visst sätt. Det ger så stor möjlighet till personlighetstouch och att min hund får vara min egen. Sen har jag ju bara hört gott om Yvonne Öster och kan inte annat än hålla med! Supertrevlig, pedagogisk och duktig hundmänniska! Superkul!

2012-03-13 @ 08:49:33
URL: http://mittlivsomhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0