Förtydligande

Vill bara göra ett litet förtydligande angående vinterträningen så att folk inte tror att jag tycker människorna som är med är hemska! För det är dom verkligen inte! Det är MYCKET hurrarop och hejarramsor och alla håller en bra ton, och jag tror att det som tolkades som en gliring igår inte alls var menad så utan menad som en uppmuntran till fortsatt träning. Dock så blir det fel ibland då vi gröngölingar känner oss ivägen.

Det är lätt att känna att man som nybörjare tar lite för lång tid på sig och frågar om hjälp lite för mycket och att de duktiga inte får en chans att utvecklas på samma sätt som oss.
För DEN biten måste jag säga att jag tycker om, även om jag vet att flera inte håller med mig (det har nog också med vilken nivå man är på). De övningar som tas med lär mig MASSOR! Både om vad man ska tänka på när man går bana, att jag måste vara medveten om min kropp och framförallt - vad min hund kan och inte kan. Jag anser att Rocky är duktig som 17 (visst, jag är vinklad :P) men han har en matte som inte vet vad hon har sin kropp till, och vinterträningarna gör mig bara mer och mer medveten om detta och det peppar mig inför våren.
Så det var inte meningen att vara fullt så negativ som det kanske lät i förra inlägget!
Blir det en vinterträning med samma upplägg nästa år så hade jag lätt anmält mig igen, vilket jag inte hade gjort om jag inte hade trivts!

Kommentarer
Postat av: Ida

Men det är ändå bra att vara ärlig över hur man känner tycker jag! Det är bra att väcka debatt över träningarna lite för att om möjligt kunna få det ännu bättre till nästa år!



Jag vet till exempel att vi diskuterade innan årets träning att man skulle ha mer tidsbestämda pass så att alla visste hur många minuter de hade på sig på varje övning. Då är det ju upp till var och en hur man väljer att disponera sina minuter och ingen kan gnälla om man väljer att traggla en liten passage på en övning!



Jag själv vet att jag inte alls är så social och peppande mellan mina egna pass i år eftersom jag har valpen med mig som behöver mycket uppmärksamhet när jag inte springer agility. Det kan säkert uppfattas som att jag inte bryr mig om andra när jag dyker ner hos valpen och Kezo för att underhålla dem så att de inte skäller men så är det inte alls! Jag vill bara jobba på att få dem tysta när de tittar på agility..

2012-03-06 @ 05:40:45
URL: http://cronebäck.se
Postat av: E M M E L L Y

vinterträning agility menar du? =)

vi tränade i ett stall när jag tränade med min sheltie ;)

2012-03-06 @ 10:54:16
URL: http://emmellys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0