Stor och liten kille!

Idag vaccinerade Åsa Rocky. Tog med Sigge också, för att väga honom då jag inte hade en susning om vad han väger. Han vägde ungefär som jag gissade - 27,4 kg. Stora killen!
Rocky har jag hållt på strikt diet för att han inte ska bli tjock, så han vägde idag inte mer än 30,1 kg. Tänker öka på maten lite, då jag tyckt han vart lite kantig det sista, vilket då inte var så underligt. Dock är det ju bara bra att han inte är för tung - ju mindre att släpa på över hinder desto bättre :)

Sigge tycker ju som bekant att livet är lattjo vart man än befinner sig, vilket man verkligen såg idag. Veterinären är ju JÄTTEspännande! Han skulle hjälpa henne att hålla Rockys spruta och att vara still var JÄTTEsvårt när det fanns så mycket att titta på.
Rocky däremot.... Han tycker så fruktansvärt illa om Åsa och hon ska helst inte ta i honom. Han blänger och har stenkoll på henne! Bara att lyssna på hans hjärtljud är ju lika med mordförsök tycker han.
Rocky är en fruktansvärt tolerant hund, men veterinären - där går faktiskt gränsen!
Så mycket dumheter som jag tvingats göra med honom iom alla skador genom åren, så länge det är jag som gör dem så går han med på i princip vad som helst!

Hon gjorde en allmän koll på honom också, han är ju trots allt 7 år, och allt såg bra ut. Han har en framtand han slagit i som eventuellt håller på att dö, men om den fortsätter att se ut som den gör nu så kan den sitta kvar. Skönt det, räcker ju faktiskt med en hund med piratglugg! När jag och Sigge tränar så blir vi ibland lite ivriga och det är mer än en gång som jag petat honom i ögat, så snart är piratlooken komplett!

Diskuterade även lite fästing med Åsa. Rocky vågar jag som bekant inte ge något på grund av hans överkänslighet, men Sigge skulle jag egentligen vilja ha något på. Halsband vill jag inte då Rocky skulle utsättas för mycket, men funderar på Frontline. Fördelen är att håller jag med från närkontakt i ett dygn har Sigge ett gott skydd utan att påverka Rocky. Vad har ni andra för erfarenheter? Har fått för mig att även Frontline är jävligt starkt, och någon mer allergisk reaktion på lillkillen vill jag faktiskt inte ha :(
Man blir så nervös när man vart med om skit genom åren haha!

Kommentarer
Postat av: Åsa o toktassarna

Jag har kört Frontline både förra året och det här året. Har plockat nån enstaka. Inga reaktoner på nån.



Förr hade Signe Scalibor och det gick bra och då hade Lovis inga fästingar heller. Men Kaia biter henne så runt halsen när de leker...

2012-06-18 @ 23:50:04
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Cecilia

Jag har provat Frontline på båda mina (min kooiker som jag hade förut men omplacerade och på Sune) men varit jättemissnöjd båda gångerna. Tyckte att det fungera urkass. Jag vill ha ett fästingmedel där det inte sätter sig en enda fästing på hundarna, och jag tycker inte Frontline håller måttet. Om jag skulle välja något annat än Scalibur så hade jag nog i så fall hellre valt Xspot. Men precis som jag ser ovan så är ju erfarenheterna olika, tror att olika preparat verkar olika på olika hundar, kanske också på olika fästingar? Så prova Frontline, om inte det fungerar tillfredställande kan du ju gå över på ett starkare medel (t.ex xspot). :)

2012-06-19 @ 09:05:05
URL: http://cickan.wordpress.com
Postat av: classes lilla blogg

vilken extremt häftig blogg du har, jag vill bara säga det att detta måste vara den bästa bloggen jag sett vad gäller flera aspekter, jag hoppas du förstår vilken underbar blogg du har....allt är så samspelt på bloggen...designen, inläggen mm....

2012-06-19 @ 10:02:22
URL: http://classeslillablogg.wordpress.com
Postat av: Charlie

Vi använder Frontline. Svansa har känslighet i släkten så på henne började jag med en vikt klass lägres preparat. Nu har hon för rätt viktklass och det går bra :)



Har inte haft på något under juli och får plocka flera varje dag från henne, samt någon från de andra två. Så det är verkligen dags att slänga på igen!!

2012-06-20 @ 11:50:55
URL: http://trassladsvans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0