Miljöträning

Igår tog jag och Ingela med valparna unghundarna upp till berget för att kolla in djurparken. PERFEKT miljöträning med både stojiga barn och en hel massa djur. Sigge var mest intresserad av kaninerna och hönsen (otippat? haha) men tog hela grejen med ro. Att det sprang en massa folk och barn runt honom brydde han sig inte ett färn om!
Träffade en vän och stod och pratade en stund vilket Sigge utan ett knyst accepterade och satte sig som en hösäck vid min sida.
Tycker det är helt okej att han inte lägger sig, så länge han är tyst, lugn och tar situationen med ro.
 
Idag när jag kom hem från första dagen på sommarjobbet (som för övrigt gick bra och var mycket spännande) så tog jag ut hundarna i trädgården för att mysa lite när jag kom hem. Då hade en häst MAGE att gå på SIGGES infartsväg, vilket han högljutt upplyste mig om. Det är först nu de senaste dagarna som jag faktiskt insett att han fortfarande kan skälla, och grov är han också! Är nog något som vi får ta i bakhuvudet framöver så att det inte blir någon vana. Jag gillar inte skälliga hundar :(
Dock var det ju fina snälla Doris som kom och lunkade på vägen. Det är ett halvblod som jag red ett tag för några år sedan och det där med hundar bekommer inte henne alls. Sigge nosade på henne och gav henne en puss, sen var hon inte rolig längre.
DET är något som jag hittills vart väldigt nöjd med hos Sigge - han låser sig inte supermycket. Visst, han har svårt att koncentrera sig med andra hundar men det ska väl några kurser framöver råda bot på tänker jag :)
 
Nu blir det en lugn kväll med en lååång promenad för att rensa skallen!
 
Inge världens snyggaste kort, men detta är alltså Sigges favoritplats, och där spenderar han mesta tiden när han vill mysa :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0