Dagens seger!

Duktiga, duktiga, SUPERduktiga Sigge!

Har ända sedan vi åkte hem till Vartofta funderat på när det var fags att stöta på något vilt på promenaden. Idag hände det! En räv stack förbi som ett streck framför oss, ingen av hundarna såg den men Rocky stack efter 30 sekunder på lukten. Sigge ville jättegärna följa med och började springa, MEN när jag sa till honom att vara med mig så vände han! Mitt hjärta tog glädjeskutt och jag har alltså fortfarande bara en hund som vet vad det innebär att jaga :D (jag vet att han bara försökte springa efter Rocky men för mig är det ändå en stor seger :P)
Massor med belöning och sen gick vi helt sonika utan Rocky. Det är det bästa att göra i det läget, han är inte borta länge och kommer efter max en minut och undrar varför vi gick utan honom.

Vi håller även på att träna på att den ene är passiv medan den andre tränar och det går faktiskt riktigt bra! Känner att det är något som är väldigt viktigt för mig då jag hoppas på att iaf Sigge i framtiden kommer kunna vara tyst på tävling. Idag fick båda sätta sig och vänta, och sedan kallade jag in dem en och en. Det var första gången vi gjorde något såpass svårt men båda hundarna klarade det fint!

Kommentarer
Postat av: Karin

Toppen, Lise-Lotte! Det är tack vare att ni har så fin kontakt och Sigge tycker du är så kul! Du jobbar så bra med honom! Jättekul att höra hur det går för er! :-)

2012-06-15 @ 11:36:22
URL: http://blogg.vargladjens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0