Jobb, åska och 2-på-2-av

Helgen tillbringas på Skara Sommarlands camping där jag för er som inte vet jobbar som receptionist. Det är väldigt annorlunda mot att mjölka kor, men ack så roligt! Trivs jättebra på alla sätt, och denna sommar får jag utöka mitt CV lite och öva min sociala kompetens :)
Jobbar sena passen denna veckan vilket innebär att jag inte är hemma förrän vid midnatt, vilket hundarna tycker är galet tråkigt!
Särskilt en dag som denna då luften är tjock pga kommande åska och man blir svettig bara av att knappa på datorn. Båda hundarna påverkas av detta väder märker jag och vill därför inte göra alltför mkt med dem, då de ändå inte har rätt energi och attityd (och inte jag heller för den delen).

I torsdags tog jag iaf med båda hundarna för att titta på fotboll i Vartofta. Fotboll intresserar mig egentligen inte ett dyft, men det är nyttig miljöträning för lilleman! Och nog klarade han det galant alltid! Det var lite lagom med stoj och folk och detta var väl inga problem för min lille stjärna. Behövde inte säga ett ord till honom, utan han la sig på eget bevåg och låg lugnt och tyst och kikade på de spelande tjejerna! Fanns andra hundar som ljudade på området men inte heller det fick igång honom, så det är utan tvekan MVG på denna uppgift :P
Visst, han orkar inte hur länge som helst och kommer och klänger lite när han tröttnat på att bara vara, men han är ju inte så gammal än så man får ju ställa kraven måttligt :)
 
Tränar på 2-på-2-av med min egengjorda nerfart, men jag tycker inte att jag får något bra flyt på det. Känns inte som att jag får Sigge att riktigt förstå att det är baktassarna som ska vara kvar på brädan. Han vet att det är något med brädan och att han ska stå på den, men han hoppar gärna av med baktassarna eller sätter sig precis framför den.
Har ni några tips på hur han kan bli mer medveten om bakbenen och hur jag kan jobba med brädan på ett mer effektivt sätt så att vi kommer framåt?
Att burkträna har vi inga svårigheter med och där står han i princip still med framtassarna och slänger runt med bakdelen så han är iaf medveten om att han har en rumpa man kan röra separat på haha!
 
Kort taget från träningen med Emmelie i maj

Kommentarer
Postat av: Åsa o toktassarna

strunta i brädan ett tag o träna positionen på andra ställen, lär honom stå på en låda och kliva ner, i en trappa, på en sten eller vad som helst...

Svar: Ja det kanske vore en bra idé! Han är ju duktig på att generalisera så får man det att funka på något annat så släpper det säkert! Är bara så frustrerande när jag inte kan sätta fingret på vad jag sysslar med som gör att det inte fungerar.
mittlivsomhund.blogg.se

2012-07-07 @ 12:47:47
URL: http://www.toktassarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0