Det här med bil...

Har grubblat bil tamjej17 hela sommaren nu...
Stör mig något enormt! Finns en bil till salu som jag mer än gärna skulle vilja hämta, helst ikväll. Det är en välskött kombi till ett bra pris, där dessutom en dubbelbur till bagaget ingår i priset. Men som vanligt kommer inte jag och plånboken överens.

Det känns inte riktigt bra att ha hundarna bältade i baksätet på pytteforden, men det känns heller inte bra att låna pengar att köpa en bil när jag fortfarande är fattig student. Räcker liksom att jag lånade pengar till att kunna köpa Sigge. Det är det absolut mest negativa med att vara student: bristen på pengar. Vi har egentligen inte dåligt med pengar, det tycker jag verkligen inte. Vi unnar oss, och jag har ju bevisligen råd att hålla två stora hundar. Men att dessutom ha två bilar (för forden vill vi ha kvar pga många anledningar), då blir det värre.

Men, så kommer man till det där vad det innebär att ha hundar som man vill tävla med; det går inte tillräckligt med tävlingar som har cykelavstånd (haha). Rocky har fortfarande mycket att lära mig, och så länge han orkar och tycker det är kul så vill jag gärna tävla lite. Sigge hoppas jag mycket på, och vi ska ta oss längre än vad jag och Rocky kan, men för att kunna göra det så måste jag ha pengar, resurser, kunskaper och tid att träna och tävla. Och dessa grejer får jag inte utan att resa. Både för att kunna åka på träningar, kurser och tävlingar.
Köper jag en bil blir jag begränsad i hur mycket jag faktiskt kan åka, men har jag bara forden att tillgå så är jag istället begränsad i hur långt jag kan åka för att hundarna inte har tillräckligt med plats.
 
Hur fasen gör man?

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Måste du verkligen ha kvar forden då? Det är ju himla skönt att ha bur till hundarna så att de sitter säkert. Jag hade också bil och två hundar som student, men oj vad knapert det var! Första halvan av sommaren och runt jul var det inte kul.
Samtidigt är det en otrolig frihet att ha bil och jag hade inte velat vara utan den, även som student!

Svar: Grejen med forden är att det inte är min bil, och den kostar mig inte heller några pengar mer än det jag kör upp i bensin så den är egentligen inte det stora problemet. Är väl mer att det känns lite overkill att ha två bilar på två personer där båda är studenter. Det är exakt som du säger, friheten, som delvis gör att jag är så sugen. Och givetvis det faktum att bilen skulle vara SÅ mycket mer behaglig och säker för hundarna att åka i!
mittlivsomhund.blogg.se

2012-07-22 @ 20:53:11
URL: http://trolleboll.com
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

det ÄR svårt.. Själv hade jag inte bil alls som student.. Självklart påverkade det vår träning negativt.. Även tävling. Jag har Hedvig att tacka för mycket skjutsande till träningar och tävlingar! Bli bättre på det OM du väljer att avstå. Fråga oss andra om skjuts! Även om du köper bil lönar det sig att samåka mycket! Min bil är stor och rymmer ett par hundar extra om man pusslar lite.. De sitter kanske inte så ruskigt mycket mer säkert än i forden då men det blir billigare att dela bensin till tävlingar långt bort! Jag och Josefin delade bil till Upssala med 5 hundar :)

Svar: Ja, samåkning är något jag hittills vart galet dålig på! Åkte med Emma och Charlie till Vadstena i juni men det har också vart det enda haha! Vi får skaffa en hundbuss att fara runt i allihopa :D
mittlivsomhund.blogg.se

2012-07-25 @ 09:31:18
URL: http://xn--cronebck-5za.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0