Skrytdags

Sigge fyllde 3 månader igår, stora killen!
Hans favorittrick är fortfarande frivilliga lägganden som han gärna visar upp när han tycker han borde få godis. Ligga är väl kanske inte egentligen det han gör, han formligen KASTAR sig ner i baken med ett brak och man riktigt ser hur det lyser i ögonen på honom för han vet vilken duktig kille han är. Haha!
Rocky tycker också att detta med valp är skitkul för oddsen att matte har godis i fickan har ökat och nu har hon ju ALLTID det, så Rocky erbjuder också en massa beteenden nu när vi är ute tillsammans. Någon måtta får det allt vara säger Rocky, inte kan lillskiten få allt godis heller!

Idag har min laborationsgrupp haft studiecirkel i mitt pluggrum i huset. Detta för att hundarna ska slippa vara själva och Sigge sköter sig EXEMPLARISKT! Han rusar runt och härjar lite i det nya rummet först, sen lägger han sig vid mina fötter och sover, vaknar och vill ha mysstund i famnen ett tag, drar en ny rajd i rummet för att se om något nytt tillkommit, sen sover han igen. Han är stencool!
De andra i gruppen struntar han i, att det låter i trapphuset struntar han i trots att Rocky ljudar, och att vi högljutt diskuterar saker vi inte förstår struntar han i. Han sköter sitt, är lugn och anpassar sig fantastiskt bra!
Vilken hund jag har fått!

Kom med på freestylekursen med Rocky och ikväll har jag skickat mejl om valpkurs på LHU och hoppas att jag och Sigge kan komma med på den också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0