Sigge vs fläsket

Dagarna springer iväg och här hinner vi inte med hälften av vad vi skulle vilja göra... skolan tar tid och Sigge var dålig i helgen så ngn vidare träning blev det inte. Han hade diarré som inte ville ge med sig men med risavkok och reducerat matintag var han bättre på ett dygn.
Hade en lång diskussion med Åsa om eventuellt foderbyte och har hittat ett par alternativ jag funderar på. Många må vara nöjda med Eukanuba men jag tycker inte det passar Sigge optimalt med tanke på de fisar han lägger och hur mkt som faktiskt kommer ut i andra änden. Han bajsar lika mycket på en gång som Rocky gör på en hel dag. Visst, han äter också väsentligt mycket mer men det är fortfarande lite för mycket för min smak.

Sigges nya grej som har har tokdille på, förutom att springa omkring med mina skor är att handlöst försöka kasta sig upp i mitt knä samtidigt som han biter mig i magfläsket. Hundkräket gör att jag verkligen känner mig smällfet, vilket han verkar tycka är hur kul som helst.

Tror även att han börjar komma in i sin första "period" nu, han är lite besvärligare och har mer hyss för sig. Jag märker även på Rocky att han inte tolererar lika mycket och nyper till honom oftare och verkar inte gilla honom alls lika bra. Men småbarn ska lära sig veta hut så Rocky får hållas. Litar på att han vet vad han håller på med!

Rocky har även fått sitt första täcke. På tiden... Nu börjar han komma upp i åren och nu tränar vi ju faktiskt agility även vintertid och jag är allt rädd om gamlegubbens hälsa! Att ge järnet på banan och sedan sitta still och vänta på sin tur sliter på en gammal herres kropp och jag vill ju ha honom fräsch så länge jag kan!



Båda hundarna hjälper F med studierna. Man måste ju se till så att han gör det ordenligt!


Sigge kom och hälsade på mig i duschen.


Soffmyset fortsätter


Och givetvis är båda hundarna med i soffan! Inget riktigt soffmys utan Pockson!


Som sagt, soffmys uppskattas!


Men ibland måste det faktiskt klargöras att man inte alltid är mysig! Pirayan lever vidare säger Sigge!

Kommentarer
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Min gubbe har också fått börja med täcke nu på äldre dar! Han hade ett förut också men i år jag mer noga och har det oftare!



Hoppas du hittar ett bra foder! Själv tycker jag det finns gott om foder som är bättre än eukanuba men som sagt, alla hundar fungerar olika!

2012-02-09 @ 06:44:55
URL: http://cronebäck.se
Postat av: emma och Loke

Men vad kul att du hittade till mig, för nu hitta jag ju även till dig! =D . Gud vilken söt Sigge du har! Vart kommer han ifrån! =)

Valpsuget är på topp just nu när alla verkar skaffa valpar! Men måste nog lugna mig något år till! haha =)

2012-02-11 @ 17:11:07
URL: http://emmaoloke.wordpress.com
Postat av: emma och Loke

Och just de, det med foder! Loke hade mycket problem med fisar och dålig mage. Så bytte till standardt, och det fodret fungerar utmärkt på honom. Innehållsmässigt tycker jag de ser bra ut med! Tänkte bara tipsa! =)

2012-02-11 @ 17:13:27
URL: http://emmaoloke.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0