Sigge 16 veckor

Tänk vad tiden går fort! Idag blir Sigge 16 veckor och är stor som ett hus! Han väger 12,6 kg och har alltså repat sig fint från den krånglande magen! Peppar peppar så har magen vart superfin sen i söndags och jag vågar snart påstå att vi är back in the game igen!
Tänkte på idag hur fort det går. Idag nästan 13 kg dvs 13 000 g... När han föddes vägde han (rätta mig om jag har fel Karin) runt 400 g. Som sagt, stor som ett hus!

Vi sover också i princip hela nätterna nu så jag börjar känna mig som en människa igen!
I lördags natt var ju droppen när mina underbara grannar hade fest och kraschade ytterdörren, så i måndags intresseanmälde vi oss på en lägenhet i lambohov. 60 kvadrat och balkong, egen ingång och VUXNA människor runt omkring. Kan det bli bättre?? Håll tummarna!

Jag är alldeles för dålig på att ta med mig kameran ut, men vi börjar få rutin på att ta kort inne så som vanligt blir det en liten bildbomb och en utförligare uppdatering får bli en annan dag! Om inte annat blir det ny bildbomb på söndag, för då ska vi på VALPTRÄFF! Ska bli superkul och jag längtar som en tok!


Nog ser han otäck ut, men mysigt har han!


Jag lovar, vi gör annat än sover! Men det är då det är lättast att ta kort :P


Sigge sjunger kvällsserenad


Han ÄR duktig när vi åker bil, men att sitta still när vi skulle ta kort var liiite för svårt :P
Han skulle ju iväg på dejt med sina syskon, Kaia och Trassel och då har man inte tid att sitta still heller!


Att mysa med både matte och brorsan är ju det bästa av två världar!


Rocky tycker jag är supertråkig som bara pluggar och pluggar....


Och får man inte mysa med någon person, så får man ju fixa myset på egen hand!

Kommentarer
Postat av: Ida

Han är ju så himla söt! Väger bara 10 kg mer än Pesto som blir 17 veckor imorn. :)

2012-02-22 @ 23:06:05
URL: http://Cronebäck.se
Postat av: Karin

Ja, 480 gram för att vara mer exakt. :-)

Bra idé att flytta! Låter verkligen som att det är dags. Håller tummarna!

2012-02-23 @ 08:17:56
URL: http://blogg.vargladjens.se
Postat av: Åsa o Kaia

Kaia hälsar att hon gärna vill träffa Sigge igen snart. Väldigt snart. För sen är han större än henne...

2012-02-23 @ 14:20:26
Postat av: emma och Loke

Så himla fin är han!

2012-02-28 @ 20:29:07
URL: http://emmaoloke.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0