Sigge 13 veckor

Idag fyller Sigge 13 veckor, tiden går fort!
Igår fick han vara med och borra och borrmaskinen rörde inte honom i ryggen. Idag följde vi Elin till tåget och tågstationen var mest spännande, men när den där konstiga tanten började prata avgångar i högtalarna tyckte Sigge att vi kunde gå hem igen. Han är väldigt duktig för att vara så liten och jag anser att han klarade stationen med bravur!

Har idag skickat mejl för att kolla om jag och Rocky kan få plats på en nybörjarkurs i freestyle. För inte är man väl för gammal för det när man är 7? Vi behöver lite kvalitétstid och jag tror att detta kan vara roligt för oss. Han gillar att få ha lite egentid men mig!
Såg att HU även hade en kurs i valpgility vilket hade vart förbaskat roligt, men den gick ju alldeles för sent i juni och då är jag och Sigge hemma och lever lantisliv så det passade sig för dåligt..
Någon som vet ifall det kan tänkas gå ngt liknande på hösten?

Angående förra inlägget så är jag tacksam för de kommentarer som kommer in, det är super när det finns kunnigt folk som kan hjälpa en i djungeln! Knutar har jag inte tänkt på att de faktiskt kan vara farliga, tycker det är galet att det faktiskt finns så mkt dåliga ätbara saker till hund ute på marknaden!
Pappas hund åt grisöra och höll på att DÖ, inte 17 hör man så ofta om det och det KRYLLAR ju verkligen av öron på marknaden... Så rökta saker blir det inga här, det är ett som är säkert! Och inte heller några knutar då :)
Dock heller inga märgben, funderar på att prova men förr om åren så blev Rocky dålig i veckovis efter märgben oavsett om märgen var väck eller inte så tycker inte det är värt det.
Dock så gillade jag Karins förslag om nylonringen! Rocky har en som hållt ganska bra här också, dock benformad, så tror jag ska prova ring just för att Sigge inte ska kunna leka boaorm.
Sigge som dessutom verkar gilla att skrämma mig, så funderar på om hans mål är att ge mig magsår. Förra veckan den allergiska reaktionen och igår försökte han äta krossat glas. Eller ja, om han verkligen försökte äta ska vara osagt men att begrava näsan i glas är inget som matte uppskattar :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0