Lördagskväll

Hundarna ligger i varsin soffa och snarkar högljutt och jag sitter här vid datorn och halvsover. Sigge blir bara mysigare och mysigare för varje dag som går och soffan är en riktig favoritplats :P
Det stora molnet på himlen är att hans mage inte är riktigt bra... Igen... Har köpt ett nytt foder nu som jag ska vänja in honom på och se om det blir någon skillnad. På måndag är det dags att göra ett nytt försök med vaccination så ska även prata med veterinären om hur jag ska tackla detta problem. Hjälper det inte med foderbyte får vi göra en ordentlig undersökning för såhär kan vi inte ha det!
Vore bedrövligt om jag fått en mag-hund TILL... Dock brukar tydligen inte såna problem uppkomma förrän vid 1-årsåldern så jag hoppas på lite obalans.

Iom att magen krånglar tränar vi inte mer än nödvändigt med godis, så idag har vi tränat mer fokuserat på "tack". Han börjar greppa det riktigt bra och nu kan vi ha ganska våldsam lek med olika leksaker, mitt i säger jag "tack" och han släpper och ser ut att le med hela ansiktet "var jag duktig nu?!"

Rocky fick ensamtid i förmiddags där vi åkte till Tinnerö och tog en promenad med Åsa och Emma. Fem hundar sammanlagt och Rocky NJÖT verkligen av att slippa ha ett monster hängades i hakan. Tycker lite synd om honom och anstränger mig verkligen för att han inte ska känna sig utanför. Han är en vis, tolerant och fantastisk herre som förtjänar att få ha det lite mysigt med matte!

Imorgon är det dags för vinterträning och jag ska återigen göra ett nytt försök att få med mig kameran så att Emma kanske kan filma mig lite. Återstår att se om jag minns det imorgon :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0