Running contacts - riktiga dag 4

Förra passet blev ju katastrof så det tänker jag inte ens räkna, utan idag fick bli pass 4!
 
Det funkade helt okej även om det var snö, lite halt blev det och det syns även på filmen.
Bara en gång som blev riktigt dålig den här gången, men det var helt och hållet mitt fel! När ska man lära sig att ALDRIG släppa igenom en tjuvstart!
Enda fördelen med att han tjuvstartar är att han gör det för att han tycker det är vansinnigt roligt att springa på plankan :) När jag börjar kånka ut den genom lägenheten är det en studsboll som är vid min sida, och han flinar med hela ansiktet!

Folk dom tittar lite, och jag förstår dom! Vad är vitsen med att få hunden att springa på en planka och sedan belöna så det hörs ner till centrum? Jag hade nog inte heller förstått om jag inte fått upp ögonen för running :P
 
Han är fortfarande lite vinglig men han försöker. Idag slarvade han dock mot slutet, och sprang bredvid två gånger. Jag har börjat kasta iväg leksaken när han sitter och väntar, kanske distraherar det, och han glömmer sin uppgift lite. Dock så kastar jag den såpass långt att han aldrig hinner fram innan jag stoppat honom, så det blir ingen självbelöning av det och jag tror det kommer ge sig ganska fort. Snön stör säkert lite också, så det blir mycket att tänka på...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0