Lise-Lottes vrede

Nu kommer det - det mest ilskna inlägget jag någonsin skrivit för nu är jag ARG! Om någon vill läsa gulliga inlägg om hur bra världen är och hur underbart bra träningen går osv, kan ni sluta läsa nu, för det här inlägget handlar om hur jävla intelligensbefriade folk är och hur irriterad jag blir på deras bristande förnuft och avsaknad av respekt!
 
Ska ut med hundarna och kissa, och i ytterdörren möter jag en kille. Jag förväntar mig att han ska ta tag i dörren och flytta sig lite åt sidan, men icke. Han söker inte ens ögonkontakt med mig innan han flyger ner med händerna till hundarna. VAD I HELA???? VARFÖR förstår inte folk att det INTE är deras allmänna rättigheter att kladda på folks djur bara för att de finner det roande?
Jag säger uppgivet och besviket till honom "Rör inte hundarna! Du känner inte dom!" Han tittar på mig som jag kommer från en annan planet, och går vidare utan att säga ett ord. Han pratade i telefon så han kunde väl inte avsluta det viktiga samtalet...
Det jag blir förbannad på är att VARENDA GÅNG som jag säger ifrån att mina hundar inte ska hälsa på främlingar så möts jag av chockade blickar och skakande huvuden. Det är tydligen JAG som är dum i huvudet som vill ha det så, och folk verkar liksom inte alls förstå att dom har gjort fel. Vissa gör det när man väl har påpekat att det är rätt korkat av dem att helt sonika flyga på främmande hundar ute på promenad, alltsomoftast utan att ens försöka ens söka ögonkontakt med ägaren först. Att det är så många som blir bitna varje år förvånar mig bannemej inte ett dugg, för folk är på ren svenska dumma i huvudet!

Jaja, detta är väl ingen big deal, varför hetsar hon upp sig så? Nej, visst det kanske det inte är, men jag är så förbannat trött på att jag inte får bestämma själv hur jag vill ha det, och ibland önskar jag att jag hade mindre snälla hundar som hade markerat och fått främlingen att göra i byxan och kanske lär sig ngt. Bara för att jag har en söt liten golden som alltid ser fånigt glad ut så är han faktiskt inget allmänt gosedjur, utan MIN hund, som JAG har regler för!
 
Nu kanske jag ska förtydliga att alla de personer jag i dagsläget sitter här och frustar över är vuxna människor med fullt utvecklad hjärnkapacitet (eller?). Barn är mer impulsiva och tänker inte alltid, så det är en annan grej, men vuxna ska jag inte flera gånger i veckan ibland behöva säga till!
 
Om JAG hade betett mig sådär mot säg barn i barnvagn hade det antagligen inte dröjt länge innan någon försökte polisanmäla mig för ofredande eller något i den stilen, och jag hade fått stämpeln som den otäcka kvinnan utan hyfs i Ryd. Men när det handlar om hundar, då är det fritt fram att bete sig som man vill....

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag kan till viss del hålla med om att barn är mer impulsiva men de ska inte heller hoppa på främmande djur de har (förhoppningsvis) föräldrar eller andra vuxna som kan lära dem lite vett. Fast å andra sidan när vuxna beter sig såhär så lär sig ju barnen utefter deras beteende. Usch!

Svar: Ja precis! Never ending story!
mittlivsomhund.blogg.se

2012-12-10 @ 15:58:54
URL: http://slota.blogg.se
Postat av: Cassandra

Nu har jag ju ingen hund, men jag är uppväxt med uttrycket "Fråga alltid om du får innan du klappar hundar". Vet inte om det bara är jag som gör som mina föäldrar men jag bär med mig detta även i vuxen världen.
Jag kan tänka mig att jag hade varit precis lika irreterad som du är om jag hade haft hundar.


Svar: Ja jag tror att många olyckor hade kunnat undvikas om alla fick lära sig det som små! En hund kan se hur snäll ut som helst, men ha vart med om något som gör att den i en sådan situation känner sig trängd. Även om inte, vad har man för nöje av att kladda på ett djur man antagligen aldrig mer kommer träffa liksom?
mittlivsomhund.blogg.se

2012-12-10 @ 16:31:28
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Kompisen såg en barnhand sträcka sig efter hennes hund när dom passerade. Hon tänkte snabbt, och strök barnet på huvudet med handen - och gissa om mamman glodde!

Svar: Hahaha! Klockrent! Det ska jag komma ihåg. Borde man kunna göra på vuxna också, DÅ kanske de för en jäkla gångs skull kan förstå!
mittlivsomhund.blogg.se

2012-12-16 @ 12:05:57
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0