Bajshysterin och fruset dregel

Blir era hundar lite smått hysteriska när det är dags för nummer två?
Det blir mina men det yttrar sig på lite olika sätt.
 
Rocky blir sååååå oerhört långsam, det går så sakta och han stretar emot nåt grymt
"Matte, stressa inte så! Jag kan ju faktiskt missa den där perfekta fläcken!"
Han brukar vanligtvis inte hitta den där fläcken på mindre än 10 minuter så det är ett evigt bekymrat lunkande.
Sigge däremot, han springer som han hade eld i baken
"Matte SKYNDA DIG! Jag kommer ALDRIG hinna fram till den där perfekta fläcken innan jag bajjar ner mig!!!"
Sigge håller tack och lov inte på så i 10 minuter, men den minuten som han håller på drar han som en tok! Slår liksom aldrig fel.

Det som blir mest problematiskt blir ju när de vill bajsa i stereo....
"Matte SKYNDA då!"
"Men... Ha inte så bråttom, det här kanske är fläcken med stort F!"
"SKYYYYNDA sa jag!"
"Men... här... kanske är en bra plats... Näe, inte den heller"
Liksom en galopperande på stället i fram och en som släpar i bak. Jag ser ut som en sån där riktigt virrig hundägare som har noll koll på djuren och ingen struktur under promenaden alls... Men armarna blir ju långa :D
 
 
När man har en dreglig hund som Sigge uppstår vissa problem när det blir såpass kallt som det varit i några dagar nu. Inte för Sigge, men för Rocky.
Både Sigge och Rocky ska ju nämligen leka i snön på promenaderna, och jag lät halsbanden vara kvar på när de dundrade i snön. Sigge ska som vanligt försöka göra nacksving på Rocky och det tänkte väl inte jag på.
När vi kom in hade Rockys halsband frusit fast i pälsen, och det ordentligt! När Sigges dregel fryser blir det som lim vill jag lova, och hädanefter får storebror vara utan halsband när Sigge är i farten!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lyra

hehe, Lyra har nog potential till att bli en "bajshysterisk" hund. Hon drar alltid som en tok in i närmaste buskage när det är dags...
Dingo i sin tur får alltid glädjefnatt när han har bajsat och bara måste ta några ärevarv.
Är det inte härligt med galna hundar? :-p
Men det där med att ha en som drar och en som släpar verkar lite småjobbigt.

Svar: Man vänjer ju sig, men vissa dagar blir det ganska frustrerande :P
mittlivsomhund.blogg.se

2012-12-06 @ 12:01:21
URL: http://lydiaodingo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0