Apportering till vardag och fest

Kom i brevlådan idag, så nu är julens läsning räddad! Har än så länge bara bläddrat i boken men oj vad trevlig den verkar! Annat det är min första apporteringsbok som jag fortfarande inte läst mer än öppningskapitlet i. Där finns det illustrationer på hur man ser att ens hund tar åt sig av korrigeringar och att man minsann måste banna den för att få respekt av hunden så den vet att den minsann måste jobba och bete sig.
Nej tacka vet jag den här boken, som lägger fokus vid att jobba med glada metoder, hur man arbetar med en vän och arbetskamrat för att få en apportering vi båda kan ha stor glädje av!
Ska bli superspännande att sätta sig och verkligen läsa boken, så jag får återkomma efter jul med en mer ingående recension!
 
Annars händer det inte så mycket här, det sista i skolan fixas för att sedan kunna åka hem på jullov.

Fast just ja - igår var sista ridhusträningen. Sigge var inte fullt så galen som förra gången men OJ så trevlig han var! Det är driv i grabben och han tycker verkligen det är kul! Hindersuget kommer mer och mer, och han var mäkta stolt efter gungträningen vi hade i slutet av passet. Passet som tyvärr blev väldigt kort denna söndag. Lysena ville inte fungera och det var skumt i ridhuset redan när vi började träna vid 14. Som tur var så var vi bara tre personer så alla hann med allt de ville göra :)
Rocky fick revansch på slalomet, men av någon anledning har han låst sig i att han ska ur tionde porten när vi kör högerslalom. Fick till ett par bra repetitioner i slutet där jag helt enkelt var så närgången att han inte fick en chans att gå ur! Slalom är vår fiende men vi ska knäcka det och vara bättre än någonsin på det i vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0