Sommarlovet nästan slut

Och tur är väl det, så man kan komma in i lite vettiga rutiner. Att jobba är då bannemej tröttsamt och jag förstår inte folk som både hinner (orkar) jobba och dessutom hinner med sina hundar, och ofta flera stycken, på ett tillfredställande sätt. Ur träningssynpunkt så är jag grymt missnöjd med denna sommar, och likaså mina hundar misstänker jag.
Agilityn lyser med sin frånvaro och jag längtar så till att komma ut till BK och kunna träna ordentligt!
Den där freestyletävlingen i september lär jag skippa, för jag känner mig inte alls redo och vi kan typ ingenting haha!
 
Den där bilen jag pratade om för ett tag sen, den står iaf här nu, och jag är supernöjd! Visst, det är ingen ny bil och den har lite "karaktär" som jag vill kalla det, men det är en vettig kombibil till ett bra pris! Även om min plånbok inte höll med om det alls.

Plånboken protesterar högljutt över mitt hundägande över lag, men som tur är har jag fantastiska föräldrar som skämmer bort mig så jag skäms som en hund! Hade varken haft en Sigge eller en bil om det inte vore för dem. De vet hur begränsad man blir utan pengar och ställer ALLTID upp. Som sagt, jag skäms! Deras lån har iaf betytt massor och en dag när jag blir rik ska jag betala stor ränta på dessa lån!
 
På söndag åker vi på besök till Linköping så om det är någon som är sugen på en hundpromenad på söndag kväll hojta mer än gärna till! Jag saknar er alla och ser fram emot hösten!
Sen åker vi tillbaka för sista jobbpassen, och den 26e eller 27e augusti kommer vi till Linköping "på riktigt", och då slipper ni mig inte längre :)

Kommentarer
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Vi vill nog promenera söndag kväll!

Vi ska inte heller tävla i september.. ska jobba i fiket på BK då plus att vi tränat dåligt.. Såååå kul är det inte med freestyle! haha

Svar: Haha nej det är ju inte det! Eller jo... det är det faktiskt :( Men inte att förbereda för tävling. Jag förstår inte varför jag får sådan rampfeber. Jag VÅGAR helt enkelt inte och då är jag elak och tränar inte tillräckligt haha!
Kan ju höra av mig på söndag när jag vet lite tider vi är framme osv, så får vi se om ni är sugna :)
mittlivsomhund.blogg.se

2012-08-07 @ 22:19:37
URL: http://xn--cronebck-5za.se
Postat av: Cecilia

Jag håller med dig Lise-Lott! När jag jobbade heltid (visserligen var jag gravid, smällfet och hade foglossningar men ändå) så orkade jag inte träna med Sune varje dag, orkade knappt gå en promenad.. Så det blir hunddagis för honom när den tiden kommer igen, för jag orkar inte med det där ständiga dåliga samvetet som liksom hänger över en som en tung mantel.

Skönt med bilen! Det är verkligen guld värt att ha :) Förstår inte hur man klarade sig innan körkortet (men då var jag i och för sig lite smalare också :P )

2012-08-10 @ 11:40:32
URL: http://cickan.wordpress.com
Postat av: Charlie

Verkar ju som att HU ska ha en tävling till höst, så hösten är inte förlorad!

2012-08-11 @ 23:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0