Freestyle med gammelgubben

Fina fina Rocky, som har vart på tråkigt humör i flera dagar lös nu äntligen upp idag!
Vi åkte ut till HU för kurs och givetvis en stund tidigare för att hinna med en promenad innan.
Surgubben som hela helgen vart disträ och grinig och mest legat och surat för att slynglarna tar för mycket plats lös nu upp och sökte kontakt och skuttade glad i hågen på en 40 minuter promenad innan kursen utan att reta gallfeber på mig en enda gång!
Väl uppe i HU:s lokaler fick han träna störtlajbans saker; bla att klättra på matte. Han tyckte det var skitkul, och även början till nicka gjorde han super!

Blev lite arg på mig själv då jag och kompisen (som bara är med som moraliskt stöd och inte själv har ngt större hundintresse) pratade om mina hundar och min träning och jag insåg hur DÅLIG jag är på att faktiskt träna. Jag tycker det är roligt, riktigt roligt, men ändå så blir det inte av så ofta som det borde. Varför?
Det har jag inget bra svar på, jag är väl helt enkelt bara lat!
NU får det bli skärpning för vi behöver lite utmaningar både jag och gubben och jag och lilleman!

När man tittar på Rocky som är 7 år och hur mycket han kan egentligen, så skäms jag över hur mkt han kan som jag inte satt ord på. Jag har liksom stannat i inlärningsfasen och inte kommit längre och beteendena har inte fått något riktigt namn.
Så får det inte bli med Sigge, som för närvarande är exakt likadan. Han kan massor men han vet inte vad något heter och nu börjar han faktiskt bli stor kille som kan "lära sig prata".

En annan sak som Yvonne fick mig att tänka på är att jag inte får se till att hundarna låser sig när man klickar dem. Sigge ser man redan lite dessa tendenser på så detta ska vi börja råda bot på imorgon och klicka loss honom!

Ny dag, nya tag!

Kommentarer
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Kan min "gammeltant", som fyller 8 år nu i sommar, så kan Rocky. Det är bara att träna på :) Det var på HU vi också började, med en kurs för Ida (Viggo/Monster/Harry) förra våren :)

2012-04-10 @ 18:51:51
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0