En bra dag

Idag har vart en väldigt bra dag!
Sigge behövde verkligen den miljö- och störningsträning som han fick idag och det ger mig mer kött på benen vad jag ska koncentrera mig på att jobba med!
Skönt att få bolla och lätta hjärtat för underbara Karin som ger fina tips och ett underbart stöd! Man kan inte ha en bättre uppfödare!
Sigge har inte gjort något väsen av sig på hela dagen sedan. Han sov när han blev lämnad ensam, han sov med mig en timme i sängen och han har sovit större delen av kvällen så detta tog ordentligt på honom haha!

Eftermiddagen avslutades med min och Elins operation soffpotatis med påföljande agility där jag och Rocky tränade lite boxhörn. Jag är verkligen VÄRDELÖS på boxhörn och kan inte sätta fingret på vad det är i mitt kroppsspråk som blir så galet! Får filma och rannsaka mig själv, för detta måste vi öva mycket på!

Sigge den förskräcklige! I vissa vinklar ser han superotäck ut och jag inser nog någonstans att omdömen från en utställning inte är något jag kommer vilja rama in och sätta upp på väggen haha!


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Testa att mjuka upp hörnen först, alltså ha en mindre vinkel är 270 grader! Så att Rocky fattar konceptet med att han ska fortsätta springa fast han inte direkt ser ett hinder i sin väg.



Vi skulle kunna ta ett hörn-pass längre fram i april om du vill (Monster har karens från kennelhosta just nu), för Monster behöver också träna sånt :)

2012-04-04 @ 06:33:28
URL: http://Trolleboll.com
Postat av: LL Rocky & Sigge

Tack Hedvig, det tycker jag låter som en jättebra idé! Tar tacksamt emot hjälp och tränar mer än gärna tillsammans!

Stackars Monster med kennelhosta :( Krya på sig!

2012-04-04 @ 12:12:43
URL: http://mittlivsomhund.blogg.se/
Postat av: Emma

Är du sugen att bestämma nån dag och tid varje vecka som vi har lite samträning så vi är säkra på att vi får tummen ur? :)

2012-04-06 @ 08:14:30
URL: http://trassladsvans.wordpress.com
Postat av: Dessi & Teddie :)

Söt hund du har :)

2012-04-12 @ 10:32:14
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0