Tre veckor kvar

Nu är det snart bara tre veckor kvar innan vår vardag blir helt annorlunda på det här stället. Då entrar Sigge byggnaden!
Just nu är jag inte så nervös, mest förväntansfull! Har tillbringat fredagskvällen med att läsa i min etologibok om vikten av social kontakt mellan människa-djur. Intressant kapitel som faktiskt gjorde mig lugnare än jag vart innan. Tror inte det är någon idé att hetsa upp sig. Målet med våra första två månader är att knyta en fin kontakt till varandra så kommer resten komma av sig själv!

Var och hälsade på Sigge och hans syskon i onsdags. Än vet vi inte vem som är Sigge men det gör mig faktiskt ingenting. Jag känner att alla valpar är stabila och psykiskt välmående och det är ingen som jag känner att jag inte tycker om (är någon förvånad haha?!).
Jag är dock väldigt glad att jag slipper våndan med att välja valp. Hur 17 skulle man kunna göra ett vettigt val där över huvud taget? Det spelar ju ingen roll vad man som besökare baserar valet på för jag kan aldrig ha lika mycket kött på benen som uppfödaren har. Dom ser valparna många timmar varje dag och är då mer i stånd att göra ett bra val till mig. Inte för att det på något vis behöver ha någon betydelse hur min valp beter sig vid 8 veckor, det kan ändrats när han är två.
Jag tror dock att detta kommer bli bra vem av dem som än får kallas Sigge och ingå i vår lilla familj!
Snart så!


Kommentarer
Postat av: Åsa o Lovis

Haha, minns när min familj var o hälsade på vår svarta labrador, vi har massor av bilder från besöket och ALLA är Loka :) Vi har ju ingen aning om vem som är vem på bilderna (kan lika gärna vara en hane man hade i knät) och vi fick inte heller välja o visste inte vid besöket vilken som var vår :)

2011-12-11 @ 13:39:49
URL: http://www.toktassarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0